دنیای اقتصاد: محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایان در مقابل روحانی کاندیدا خواهند داشت و انتخابات ۹۶ صحنه رقابتی جدی خواهد بود. به گزارش «ایرنا» او در نشست خبری روز گذشته خود رقابت اصلی در انتخابات را میان دو جریان سیاسی می‌داند و می‌گوید: اصولگرایان باید بدانند که برای رقابت با اصلاح‌طلبان نیازمند وحدت هستیم. دبیرکل جبهه پیروان خط‌امام و رهبری افزود: اگر دوستان قبول دارند برای رقابت با اصلاح‌طلبان نیازمند وحدت هستیم؛ پس از این اصول بیرون نزنند. در جریان انتخابات اصولگراها ناچار به ائتلاف هستند، البته ائتلاف دست برداشتن از اصول نیست. وی گفت که سخنانی مانند اظهارنظر رسایی، آب به آسیاب دشمن ریختن است. چندی پیش حمید رسایی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی عنوان کرده بود که از اصولگرا بودن اعلام برائت می‌کند. باهنر در ادامه افزود: ما در انتخابات مجلس دهم مجموعه وحدت را ایجاد کردیم و شاید ۷۰ تا ۸۰ درصد فعالان سیاسی منسوب به اصولگرایان در آن حضور داشتند. ما قصد نداریم این دیوار را خراب کنیم، بلکه می‌خواهیم ۲۰ درصدی هم که بیرون ماندند به زیر چتر بیایند به همین دلیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب شکل گرفت. باهنر در ادامه تاکید کرد:جبهه پیروان خط امام و رهبری هم به جبهه مردمی پیوسته است. کاندیدای جبهه پیروان هم همان کاندیدای نهایی جبهه مردمی است.

باهنر درباره کاندیدای نهایی اصولگرایان گفت: تعداد کسانی که علاقه دارند برای ورود به انتخابات، زیاد است و کارها برای انتخاب نفر نهایی شروع شده است، اما فعلا فرد نهایی انتخاب نشده است. باهنر در پاسخ به اینکه اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه قصد کاندیداتوری و ورود به انتخابات دارید، تاکید کرد: بارها این مساله را تکذیب کردم، الان هم تکذیب می‌کنم و از دوستان هم می‌خواهم تکذیب کنند. به گزارش «ایلنا» باهنر درباره اینکه آیا در جبهه پیروان و اصولگرایان سقف زمانی برای معرفی کاندیدا تعیین شده، گفت: در جبهه پیروان جدول زمانبندی داریم و اکنون تعداد افرادی که می‌خواهند نامزد شوند زیاد است و با یک ضابطه‌ای باید ریزش پیدا کنند که این ضابطه شامل مقبولیت، صلاحیت و برنامه می‌شود. این کارها شروع شده اما اینکه به نتیجه رسیده باشند و مصادیق تعیین شده باشد انجام نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که قبلا اعلام کرده بودید که ۳۰ نفر در لیست ریاست‌جمهوری اصولگرایان کاندیدا وجود دارد آنها الان در چه وضعیتی هستند اظهار کرد: آن موقع که این بحث را مطرح کردم هنوز ۳۰ نفر جور نشده بود و تیری بود در تاریکی اما اکنون ۳۰ نفر جور شده‌اند و باید بعضی‌ها را صادر کنیم. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اعلام برائت رسایی از اصولگرایی گفت: از شکاف بین اصولگراها به‌طور طبیعی اصلاح‌طلبان سود می‌برند و مقصود ما از اینکه در جریان انتخابات اصولگراها ائتلاف کنند، معنایش دست بر داشتن از مواضع نیست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین دربخش دیگری ازسخنانش اظهار کرد: روحانی اصولگرایی است که به‌دلیل عدم حمایت اصولگرایان از وی در انتخابات سال ۹۲ وامدار اصلاح‌طلبان شده است. به گزارش «ایسنا» وی در همین رابطه ادامه داد: ‌در سال ۹۲ اصولگرایان از آقای روحانی حمایت نکردند و در عوض اصلاح‌طلبان وی را حمایت کرده و همین دلیلی شد تا امروز آقای روحانی وامدار آنها باشد. قطعا او در انتخابات سال ۹۶ هم گزینه اصلی اصلاح‌طلبان خواهد بود و اصلاح‌طلبان از او عبور نخواهند کرد. باهنر همچنین تصریح کرد: اصولگرایان هم در مقابل آقای روحانی کاندیدای خودشان را معرفی خواهند کرد، اما تحلیل من این است با وجود آنکه اصلاح‌طلبان می‌گویند برای روحانی کاندیدای جایگزین دارند، اما از او عبور نمی‌کنند. به گزارش «ایلنا» او افزود: در اوایل دولت آقای روحانی از من سوال شد که آیا روحانی اصلاح‌طلب است که گفتم ایشان در گذشته حتی یک مصاحبه و گزارش هم نداشته‌اند که از اصلاح‌طلبان حمایت کرده باشند و حتی نوار و سخنرانی‌هایی دارند که در نقد مواضع اصلاح‌طلبان بحث کرده‌اند که نمونه محوری این سخنرانی را می‌توان در جریان فتنه سال ۷۸ که داستان کوی دانشگاه پیش آمد، دانست. باهنر در پاسخ به سوالی مبنی‌بر تاثیر فقدان آیت‌الله هاشمی در جامعه گفت: آیت‌الله هاشمی از وزنه‌های سیاسی و موثر در جامعه بودند و در کشور ما ریزش‌ها و رویش‌ها وجود دارد، اما معمولا رویش‌ها خیلی بیشتر از ریزش‌ها است و در آستانه این انتخابات مهم یک احساس خلأیی می‌شود اما در این فاصله‌ای که تا انتخابات وجود دارد با رویش‌ها پر می‌شود و کسانی که فکر می‌کنند دراین جریان وزنه و پشتیبانی را از دست داده‌اند قاعدتا به‌دنبال جایگزین هستند.