دنیای اقتصاد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با حضور مردم و مسوولان در سراسر ایران برگزار شد. در ادامه خلاصه‌ای از اظهارات برخی مسوولان در مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب را می‌خوانید:

• آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه در راهپیمایی شهر قم، بر لزوم ایجاد همدلی و وحدت بین آحاد مسوولان و مردم تاکید کرد و گفت که حماسه حضور انقلابی مردم پاسخ قاطعی به دشمنان است. رئیس قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون طرح بحث آشتی ملی گفت: «آشتی ملی جایی معنا دارد که اختلاف اساسی وجود داشته باشد درحالی‌که مردم پای مصالح انقلاب اختلافی ندارند، مردم ما با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که دارند همیشه وحدت داشته‌ و وقتی پای مصالح کشور در میان باشد همه با هم همگام و همراه رهبری هستند.» آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: «البته ممکن است بین مسوولان یا بین مردم اختلاف سلیقه باشد؛ اما در آرمان‌های اصلی انقلاب که استقلال، عزت، توانمندی و قدرت کشور است هیچ‌گاه با هم اختلاف ندارند و پای انقلاب محکم و قاطع ایستاده‌اند.»

• اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در راهپیمایی تهران تاکید کرد که پیام مردم به دشمنان این است که پای نظام ایستاده‌اند و از آرمان‌های آن دفاع می‌کنند و به هیچ وجه از نظامشان کوتاه نخواهند آمد.

• علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ۲۲ بهمن را نماد آشتی ملی خواند و گفت: حضور مردم در این سرمای تهران نشان از علاقه‌مندی آنها به شعارهای امام خمینی (ره) است.

علی لاریجانی رئیس مجلس در جمع راهپیمایان در کرمان با انتقاد از اظهارات برخی مقامات کشورهای غربی گفت: این افراد اظهاراتی را مطرح می‌کنند مبنی‌بر اینکه ما سختگیری‌های بیشتری را علیه ایران اعمال می‌کنیم اما باید در پاسخ به این اظهارات بگویم شما نمی‌توانید دست به چنین اقداماتی بزنید؛ زیرا در توافق هسته‌ای، کشورهای زیادی دخیل هستند. لاریجانی ادامه داد: اگر مقامات آمریکایی روزی چنین قصدی را داشته باشند قطعا خودشان زیان خواهند کرد، زیرا ملت ایران راه گذشته خود را با سرعت بیشتری دنبال خواهد کرد.

• محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در راهپیمایی زاهدان با تاکید بر اینکه تهدیدهای بیهوده دشمن راه به جایی نمی‌برد و هیچ کس نمی‌تواند با تهدیدات بیهوده در اتحاد و انسجام ملت ایران خلل وارد کند، گفت: دشمنان نمی‌توانند با تصویرسازی‌های دروغین چهره اسلام را خدشه‌دار کنند.

• علی مطهری، نایب رئیس مجلس در راهپیمایی تهران تاکید کرد که اگر در برخی مسائل اختلاف داخلی داریم در مقابل دشمن باید ید واحد باشیم و اختلاف داخلی را با گفت‌وگو حل کنیم. او درباره ضرورت آشتی ملی نیز تاکید کرد: «آشتی ملی برای همه دوره‌ها ضروری است، ولی برای این دوران ضروری‌تر است. وقتی دشمن مشترک داریم باید برخی اختلافات را نادیده بگیریم.»

• سرلشکر حسن فیروزآبادی، مشاور عالی فرماندهی کل نیروهای مسلح با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی و گره خوردن آن با متن حضور مردمی گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌تواند پاسخ محکمی به قدرت‌های پوشالی به خصوص ایالات‌متحده آمریکا باشد.