دنیای اقتصاد: محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت از تلاش دولت برای پرداخت عیدی کارکنان دولت همراه با حقوق بهمن‌ماه خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم حداکثر تا ۲۰ اسفند تمامی حقوق‌ها را پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری هفتگی‌اش با خبرنگاران، در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در مورد برجام و ممنوعیت ورود ایرانی‌ها به آمریکا، در پاسخ به این سوال که آیا ایران بعد از دستور ترامپ مبنی بر عدم ورود اتباع هفت کشور به آمریکا مذاکراتی در این رابطه داشته است، تصریح کرد: قطعا مذاکراتی نداشتیم چون مواضع ما مشخص بود و منافع ملی برای ما اصل است و کسی که منافع ملی ما را تهدید کند، منافع خودش تهدید می‌شود.

او افزود: وقتی فردی از نگاه داخلی و خارجی تا این حد غیر‌منطقی معرفی می‌شود، نباید به او تاسی کنیم؛ بنابراین ما براساس منافع ملی‌مان هرچه که باشد عمل خواهیم کرد و همانطور که دیدید برای کشتی‌گیران ویزا صادر شد. نوبخت همچنین با بیان اینکه ما از فرصت تاریخی مذاکرات هسته‌ای استفاده کردیم، گفت: امروز آمریکا هر کاری که در مورد برجام انجام دهد، خودش در انزوا قرار خواهد گرفت. سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی تزریق پول به بانک‌ها در آغاز سال‌نو نیز گفت: بانک مرکزی اقدامات لازم را انجام داده است و امسال مشکلی نخواهیم داشت.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش در مورد نوسان قیمت ارز و سکه در بازار گفت: انتظار داریم قیمت ارز بیشتر تغییر یابد و تاکید می‌کنم این حرف غلطی است که گفته می‌شود نفع دولت در بالا بودن قیمت دلار است. او در ادامه به مردم اطمینان داد کسانی که نیازمند واقعی یارانه باشند، یارانه آنها در هیچ شرایطی قطع نمی‌شود.

نوبخت درباره اخباری مبنی‌بر وارد آوردن فشار به آقای روحانی از سوی قوای دیگر برای اینکه در انتخابات آتی حضور نداشته باشد، گفت: موضوع فشار به رئیس‌جمهوری برای عدم حضورشان در انتخابات پیش‌رو در حد اظهارنظرهای رسانه‌ای است و از هیچ جایی چنین فشاری به‌صورت رسمی مطرح نشده است. البته عروسی برخی جریانات سیاسی خواهد بود که روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شرکت نکند. سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار اخیر رئیس‌جمهوری با رهبر انقلاب و مطرح شدن مسائلی از قبیل دلخوری رئیس‌جمهوری و توصیه‌های رهبری به ایشان گفت: جلسات به‌صورت مستمر وجود دارد که رئیس‌جمهور با رهبری دیدار می‌کند و مسائل مختلفی در آن دیدارها مطرح می‌شود، اما این مواردی را که شما مطرح کردید، نشنیدم.