دنیای اقتصاد: حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز گذشته در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی برای بهره‌برداری از هشت پروژه صنعتی شاخص عازم استان البرز شد. رئیس‌جمهوری، در دیدار با جمعی از مردم و نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان البرز ۱۲ بهمن را روزی به یاد ماندنی در تاریخ ملت ایران دانست و با بیان اینکه امام همواره امیدوار بود و امید را در دل ملت جاودانه ساخت، تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه، نگهداشت امید مردم است و هر تلاشی در راستای تخریب این امید، خیانت به کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی دوازدهم بهمن را روز آزادی و امید همه ایرانیان و روز پایان ظلم و استبداد خواند و اظهار کرد: امام و انقلاب، امید راستین را برای مردم به ارمغان آورد. رئیس‌جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ یار دیرین امام و رهبری گفت: آیت‌الله هاشمی از آغازین روز انقلاب و آخرین لحظات زندگی خود از فداکاری و خدمت در مسیر انقلاب، اسلام، مردم، عظمت و استقلال ایران و حریت مردم، دریغ نکرد. رئیس‌جمهوری همچنین از ایثارگری و جانفشانی آتش‌نشان‌ها در نجات جان مردم تجلیل کرد روحانی با اشاره به اینکه امروز برخی به دنبال از بین بردن امید مردم هستند، اظهار کرد: ما دست منتقد سازنده را می‌بوسیم، اما تخریب امید ملت، خیانت به کشور است.

او در بخش دیگری از سخنان خود برجام را محصول ایستادگی و مقاومت ملت ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری برشمرد و ‌گفت: مهم‌ترین دلیل عصبانیت ترامپ از برجام به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران در این توافق است.‌ رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت یک‌سال از امضای برجام موفقیت‌های خوبی به‌دست ‌آورده‌ایم، گفت: امروز یک‌سال بعد از برجام با سانتریفیوژ آی‌آر۸ و سرعت بیش از ۲۰ برابر گذشته، غنی‌سازی در ‌کشور امکان‌پذیر شد. رئیس‌جمهوری با اشاره به سخنان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دوازدهم بهمن در بهشت زهرا(س) گفت: اراده مردان الهی از حق سرچشمه می‌گیرد و امام در آن سخنان، گفت که دست آمریکا را از کشور کوتاه کرده، میزان رأی ملت است و با کوتاه کردن دست متجاوزان، ایران را ساخته و آباد می‌کنیم و این‌گونه شد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش ،با اشاره به صحنه‌های غرورانگیز مشارکت مردم در طول تاریخ انقلاب اسلامی و برگزاری دو انتخابات مهم در سال آینده گفت: ما انتخاباتی شکوهمند می‌خواهیم که اقتدار نظام و حضور با نشاط و شکوهمند ملت بار دیگر دنیا را شگفت‌زده کند. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای مهم‌ترین اصل در انتخابات است، تاکید کرد: ماه‌های پیش رو باید ایام وحدت، یکپارچگی و امید ملت باشد. باید با رعایت اخلاق و بالا بردن آستانه تحمل، امید را در کشور افزایش دهیم و امیدوارم در سال ۹۶ ملت ایران، حماسه دیگری آفریده و این حماسه، باعث پیشرفت و عظمت فرهنگ، دین، نظام و ایران عزیز ما شود.