پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: شورای عالی اشتغال به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری آخرین وضعیت بازار کار را مورد بررسی قرار داد و در آن لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در روند اشتغال‌آفرینی مورد تاکید قرار گرفت.

روحانی در این جلسه که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به گزارش ارائه شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی‌سی‌تی)، با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای اشتغال جوانان و بانوان، به‌ویژه در این حوزه، بر گسترش استفاده از فناوری آی‌سی‌تی در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشاورزی تاکید کرد. رئیس‌جمهوری افزود: حوزه آی‌سی‌تی از بخش‌های بسیار مهم و تحول‌آفرین در حوزه اشتغال است و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده و از نیروی انسانی با استعداد ایرانی در این حوزه استفاده بهینه شود تا از این طریق بتوان اشتغال متناسبی برای جوانان به‌وجود آورد.

همچنین در این جلسه گزارشی از برنامه‌های دولت برای اشتغال در حوزه آی‌سی‌تی و فناوری اطلاعات ارائه شد که براساس مصوبات این جلسه، وزارت ارتباطات با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی ریاست‌جمهوری موظف شدند در تمامی استان‌ها با تاکید بر مناطق محروم اشتغال در حوزه آی‌سی‌تی را مورد توجه قرار دهند. جذب سرمایه‌گذاری در استان‌ها و ایجاد اتصال بین شرکت‌های ایجاد شده در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر مصوبات شورای عالی اشتغال در حوزه آی‌سی‌تی بود.