خبرآنلاین نوشت: روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: هنگامی که هاشمی برای اولین بار ضرورت احداث طرح عظیم مترو تهران را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد، مخالفان او، هیکل ساده‌زیستی و قیافه زهد و تقوا به خود گرفتند.

آنها گفتند: «مترو مظهر اشرافی‌گری است و نباید در میان مردم، فرهنگ مصرف‌گرایی و رفاه‌طلبی را ترویج کرد!!» چون هاشمی در خطبه‌های بعدی، منافع عمومی و پیامده‌های مثبت مترو را به زبان ساده برای مردم توضیح داد، کوته‌بینان دوباره گفتند: «بسیار خوب! پس این همه خاک‌های زیر زمینی را به کجا می‌خواهید منتقل کنید؟!» هاشمی با کمال بزرگ منشی همه این نق‌زنی‌ها را تحمل کرد و کار عملیات طرح عظیم مترو را آغاز کرد. امروز به برکت خلوص و تقوای آیت‌الله هاشمی توسعه مترو در سایر استان‌ها مانند اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، قم و... مورد استقبال قرار گرفته و عملیاتی شده و در بعضی از آنها به مرحله بهره‌برداری هم رسیده است.

خاطرات پرویز کاظمی از رفتار احمدی‌نژاد با هاشمی

در خبری دیگر پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت نهم در گفت‌وگو با روزنامه آرمان گفت: در جلسات دولت نام آیت‌الله هاشمی را به زبان نمی‌آوردند و به جای آن عنوان می‌کردند: «این آقا». مشخص نبود احمدی‌نژاد چه کینه‌ای از آیت‌الله هاشمی دارد و به چه دلیل این رفتارهای نامناسب را انجام می‌داد. مساله دیگری که تاکنون رسانه‌ای نشده است، این بود که آقای احمدی‌نژاد به صورت رسمی همه وزرا را از ارائه گزارش به مجمع تشخیص مصلحت نظام منع کرده بود و اجازه نمی‌داد هیچ کدام از وزرا به مجمع رفت‌و‌آمد کنند. وضعیت به شکلی شده بود که اگر مجمع تشخیص مصلحت نیز از وزرا برای ارائه گزارش دعوت می‌کرد، رئیس‌جمهور مانع می‌شد و اجازه چنین کاری را نمی‌داد. احمدی‌نژاد می‌خواست با «کل‌کل» کردن با آیت‌الله هاشمی خود را بزرگ جلوه بدهد.

روایت مرعشی از آخرین دیدار هاشمی با رهبری

همچنین به گزارش خبرآنلاین، حسین مرعشی در گفت‌وگو با هفته نامه صدا درباره آخرین دیدار هاشمی با مقام معظم رهبری گفت: آخرین دیدار من با ایشان دو هفته قبل از فوتشان بود. در واقع من ایشان را یک هفته بعد از دیدارشان با رهبری دیدم. خیلی از این دیدار راضی بودند. ما درباره آینده کشور با هم صحبت کردیم. من قائل بودم ایشان باید برای طراحی آینده سیاست در ایران تماس‌هایش را با رهبری بیشتر کند. ایشان هم چارچوب‌های کلی این بحث را قبول داشت. قرار بود اقداماتی هم انجام دهد.