خبرآنلاین نوشت: احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید در گفت‌و‌گویی با خبرآنلاین، به دیداری که پس از انتخابات با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت، اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که ایشان مطرح کردند، گلایه‌ای بود که از برخورد با تایید صلاحیت سیدحسن آقا شده بود.

در بین فقهای شورای نگهبان خیلی از این فقهای بزرگواری که شاید مردم فکر می‌کردند نظرشان این بود که سیدحسن آقا ردصلاحیت شود، به‌صورت جدی معتقد بودند که سیدحسن آقا باید تایید صلاحیت شود و گلایه‌مند بودند از اینکه آنچه این عزیزان می‌خواستند، محقق نشد.وی افزود: آقای هاشمی می‌گفتند امتحان هم انجام شد، ولی نه به‌صورت کتبی بلکه آیت‌الله یزدی از حسن آقا به منزلشان دعوت کردند و در آنجا با ایشان مباحثه‌ای داشتند و گفتند که به نظر من ایشان فقیه است و از اینکه برخی از اعضای دیگر با این کار ایشان همراهی نکردند، خیلی ناراحت شدند. فقط آیت‌الله یزدی هم نبودند، آیت‌الله مومن و خیلی از آقایان دیگر هم همین اعتقاد را داشتند. البته الان قصد ندارم به این بحث دامن بزنم، ولی از جمله مطالبی بود که ایشان مطرح کردند. کلا گله‌مند بودند، ولی در عین حال توصیه به آرامش و امید به آینده می‌کردند و اینکه هیچ‌وقت نباید از تلاش برای رسیدن به وضع بهتر ناامید شویم.

سیدحسن خمینی انگیزه‌ای برای ورود به خبرگان ندارد

همچنین به گزارش ایلنا محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران سازندگی در رابطه با جایگزین آیت‌الله هاشمی در مجلس خبرگان رهبری و احتمال حضور سیدحسن خمینی گفت: تصور نمی‌کنم سید‌حسن آقای خمینی کاندیدای میان‌دور‌ه‌ای خبرگان شوند؛ بنابراین در آن مقطع ورود ایشان به توصیه آقای هاشمی رفسنجانی بود، اما متاسفانه شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید نکرد و به‌طور طبیعی فکر نمی‌کنم چنین انگیزه‌ای در او وجود داشته باشد که به انتخابات مجلس خبرگان ورود کنند.او در تصریح اینکه اصلاح‌طلبان گزینه‌ای برای انتخابات خبرگان معرفی می‌کنند، بیان‌کرد: اگر برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان تهران همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی شود؛ حتما اصلاح‌طلبان با توجه به اینکه سیاست کلی آنها مشارکت فعال در انتخابات است، گزینه‌ای معرفی می‌کنند.