خبرآنلاین نوشت: روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشته است: تجلیل و تقدیری که این روزها آحاد ملت از شخصیت و عملکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کردند، یکبار دیگر نشان داد که مردم، چهره‌های خدوم، کارآمد و دلسوز خود را می‌شناسند و برای بزرگداشت آنها تردیدی به خود راه نمی‌دهند. در ادامه این مطلب آمده است: جریان هتاک تا آخرین لحظات زندگی هاشمی عزیز از هیچ کوششی برای خدشه‌دار کردن چهره‌ او و زیر سوال بردن کارنامه‌اش فروگذار نمی‌کرد. این جریان چند روزی سعی کرد با موج سواری، خود را همراه مردم جلوه دهد؛ ولی اکنون دوباره تغییر روش داده و باز هم به هتاکی و جوسازی کینه‌توزانه روی آورده است. این جماعت هتاک اکنون در محاسبات خود گویا به این نتیجه رسیده که ادامه همراهی با فضای کنونی به منزله قبول خطا در تقابل و فضاسازی گذشته علیه هاشمی است. دقیقا به همین دلیل است که آن بوق تبلیغاتی توجیه‌گر دوران پر خطای ۸ ساله با تلخکامی اعتراض می‌کند که چرا از هاشمی تجلیل می‌شود؟

در ادامه این مطلب آمده است: این موضع یک باند سیاسی پرخطا است که با خطاهای نابخشودنی و غیرقابل جبرانش کشور را به عمق دره برده و با کابوس جنگ و تحریم و بحران مواجه ساخته بود؛ ولی با آن همه خطای عمدی و ندانم کاری‌های محرز، علیه چهره‌های خدوم انقلاب، دست از فضاسازی و سمپاشی برنداشته و بر نمی‌دارد.

روایت کرباسچی از خواست هاشمی از روحانی

همچنین غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با «اعتماد» از خواسته آیت‌الله هاشمی مبنی‌بر حضور حسن روحانی در انتخابات سال ۹۶ خبر داد. وی اظهار کرد: آقای هاشمی بارها گفته بود که آقای روحانی باید در انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری شرکت کند؛ البته هنوز آقای روحانی شخصا در این زمینه چیزی اعلام نکرده است.

انتخابات 96 یکی از دغدغه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

در همین حال به گزارش «ایرنا» رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، انتخابات سال ۹۶ بود، گفت: در دیداری که سه ماه پیش به همراه تعدادی از دبیران احزاب اصلاح‌طلب با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتم وی بسیار نگران دکتر روحانی و حملات و هجمه‌هایی که بر رئیس‌جمهوری وارد می‌شود، بود.