دنیای اقتصاد: دفتر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روایت مطرح‌شده درباره در اختیار قرار دادن اسلحه به فدائیان اسلام برای ترور حسنعلی منصور را تکذیب کرد. به گزارش «ایسنا» در این توضیح آمده است‌: در پی رحلت جانسوز مجاهد نستوه و مبارز، شادروان حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخیرا ازسوی برخی اشخاص در نقل فرازی از سوابق مبارزاتی آن یار سفر کرده در زمان ستمشاهی ذکر شده است که اسلحه ترور حسنعلی منصور توسط ایشان تهیه و در اختیار جمعیت فدائیان اسلام قرار گرفته است. درصورتی‌‌که براساس مستندات موجود و نقل خاطرات خود آن عالم ربانی، این موضوع مستند نبوده و صحت ندارد. همچنین به گزارش «ایرنا» سخنان منتسب به محسن قمی، نماینده خبرگان رهبری و معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری مبنی‌بر اینکه «بعد از سال ۸۸ یک عده فتنه‌گر نگذاشتند آقای هاشمی خطبه بخواند» تکذیب شد.

پاسخ محمد هاشمی به شایعات درباره تابوت‌ آیت‌الله

همچنین به گزارش «ایلنا» محمد هاشمی به شایعاتی که درباره تفاوت تابوت آیت‌الله و خالی بودن تابوت هنگام مراسم تشییع پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی درباره «تغییر قفل‌های تابوت در دو عکس اقامه نماز و پس از آن» بیان کرد: تابوت هنگام نماز با تابوتی که در خیابان روی ماشین حمل پیکر بود، کاملا متفاوت بود و ما در این زمینه حرفی نداریم. وی اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ای که زمان تشییع پیکر امام خمینی(ره) وجود داشت، تصمیم ما و ستاد برگزاری مراسم بر این شد که دو تابوت متفاوت داشته باشیم، تابوت اول که هنگام نماز بود، ارتفاع کمتری داشت، سبک‌تر و قابل‌حمل بود، تابوت دوم اما سنگین‌تر و با ارتفاع بلندی‌تری بود که خدایی نکرده اتفاقی برای پیکر نیفتد؛ ولی همه اینها دلیل بر انتشار اخبار کذب نمی‌شود.

ماجرای انگشتر عقیق سردار قاسم سلیمانی

ازسوی دیگر خبرآنلاین نوشت: به هنگام دفن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، انگشتر عقیق زرد رنگی که سردار قاسم سلیمانی از کربلا آورده بود و شب قبل از دفن به خانم عفت مرعشی، همسر مرحوم آیت‌الله داده بود بر پیشانی آن مرحوم قرار داده شد.

انتقاد مسیح مهاجری از تهمت‌های ناروا به هاشمی

همچنین ایرنا نوشت: مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در اوج مظلومیت از دنیا رفت، گفت: افراد زیادی به اصول، احکام و شرایط حریت نظام جمهوری اسلامی ایران پشت پا زده و به این مرد بزرگ تهمت‌های ناروایی نسبت دادند. مسیح مهاجری عصر پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع ساری افزود: هر چند هوشیاری و صبوری آیت‌الله هاشمی توطئه این افراد را به خودشان برگرداند؛ اما صدمه روحی و جسمی زیادی به این مرد بزرگ وارد شد. وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صبوری و درایت و خدمت صادقانه به مردم و نظام، داغ بزرگی را بر دل قدرت‌طلبان فرصت‌طلب گذاشت. همچنین به گزارش انتخاب، ‌وی تصریح کرد: به‌رغم اینکه بیشترین تهمت‌ها علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ناحق روا داشته شد؛ اما این شخصیت بلندنظر و هوشیار هیچ‌گاه در مقام پاسخگویی و دفاع بر نیامد و سکوت کرد. همچنین به گزارش انتخاب، مهاجری گفت: رادیو و تلویزیون ۱۲ سال تمام، هاشمی رفسنجانی را بایکوت کرد.