ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تشریح طرح گفت‌وگوی ملی که در فراکسیون امید در حال پیگیری است، گفت که کمیته تخصصی به همین منظور در فراکسیون امید شکل گرفته است. حجت‌الاسلام احمد مازنی با بیان اینکه پیش‌نویس طرح گفت‌وگوی ملی تهیه شده، یادآور شد: در این زمینه با صاحب‌نظران از جمله آقایان عارف، لاریجانی و برخی نمایندگان نیز مشورت شده و آنها این طرح را تایید کرده‌اند.

همچنین اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اقلیت‌های دینی و مذهبی هم از این طرح استقبال کردند. اقدام دیگر گفت‌وگو با شخصیت‌های تاثیرگذار جناح‌های مختلف در خارج از مجلس بود به‌ویژه کسانی که سابقه پارلمانی داشتند و شخصیت‌ تاثیرگذاری در حوزه سیاسی محسوب می‌شوند، از جمله آقایان حدادعادل، ناطق نوری، موسوی خوئینی‌ها، سیدهادی خامنه‌ای، دعایی، کاظم موسوی بجنوردی و این ارتباط و تعامل با برخی مقامات و شخصیت‌های علمی و فرهنگی و پیشکسوتان حوزه سینما و موسیقی نیز انجام شده و ادامه خواهد داشت. به گفته مازنی، محمدرضا عارف جمعی را به عنوان کمیته تخصصی گفت‌وگوی ملی به ریاست خودش و با حضور برخی نمایندگان از جمله بنده و آقایان فتحی، وکیلی، حسین‌زاده، شیخ، حیدری، عابدی و خانم سیاوشی تشکیل داد که در این کمیته بحث‌های اولیه انجام شده و قرار است این موضوع در دستور کار هیات رئیسه و شورای مرکزی فراکسیون امید قرار گیرد و به‌طور جدی دنبال شود.

اشاره لاریجانی به تجمع پی‌درپی بازنشستگان فولاد

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی ماده‌ای از لایحه برنامه ششم مربوط به حل مشکل بازنشستگان صندوق فولاد گفت: دلم می‌خواهد مشکل صندوق فولاد حل شود چون آنقدر این پیرمردها ( تجمع کنندگان صندوق بازنشستگی فولاد) جلوی مجلس می‌آیند، آدم خجالت می‌کشد. نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس و در هنگام بررسی بندی از ماده ۱۳ مربوط به حل مشکل بازنشستگان صندوق فولاد به بحث‌های متعددی پرداختند که همگی در این بحث بر لزوم حل مشکل این صندوق با ارائه پیشنهادهای مختلف تاکید می‌کردند. روز گذشته جمع زیادی از بازنشستگان فولاد کشور مقابل مجلس تجمع کردند.در این بین رئیس مجلس پیشنهاد رفع ابهام و اصلاحیه‌ای در بند ارجاعی کمیسیون تلفیق را مطرح کرد تا بر اساس آن صندوق بازنشستگی فولاد با حفظ موقعیت به وزارت کار انتقال یابد تا نگرانی نمایندگان مبنی‌ بر اینکه با این انتقال ماهیت صندوق و وضعیت بازنشستگان نامعلوم شود، از بین رود.لاریجانی همچنین در واکنش به پیشنهاد قاضی‌پور که به‌دنبال انتقال صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد به صندوق بازنشستگی کشوری بود، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری «مفلس فی امان الله» است باید کاری کنیم که با تامین منابع مشکلات این صندوق رفع شود.

پیگیری استیضاح چیت‌چیان با ۴۰ امضا

از سوی دیگر بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه درخواست استیضاح عباس آخوندی وزیر راه همچنان امضاهای کافی را دارد، گفت: طرح استیضاح وزیر نیرو نیز با ۴۰ امضا تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شده است.

انتقال صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت رفاه

نمایندگان همچنین با تصویب ماده‌ای دیگر، با انتقال صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با حفظ هویت مستقل به وزارت رفاه موافقت کردند.