دنیای اقتصاد: علی مطهری، نایب رئیس مجلس نکاتی را درباره حضور ایران در مراسم حج در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد. علی مطهری در این مطلب نوشت: «درباره حضور ایران در مراسم حج سال آینده اگر در این خصوص دعوتی از سوی عربستان صورت گرفت، باید آن را بپذیریم؛ چراکه این دعوت نشانه نرمش در سیاست عربستان است که به نظرم باید استقبال کنیم.» او با تاکید بر اینکه قطعا ایران شرایطی دارد و تا شرایط ما مورد قبول آنها واقع نشده، نباید توافقی صورت گیرد گفت: «عربستان حتما باید فجایعی را که در گذشته انجام داده است جبران کند همچنین باید دیه قربانیان فاجعه منا را پرداخت کنند و حتی می‌توانیم دیه حدود ۴۰۰ شهید ایرانی در مراسم حج سال ۱۳۶۶ را هم پیگیری کنیم. اکنون فرصت خوبی است که حق خود را از عربستان سعودی بگیریم.»

یادداشت مطهری درباره آرش صادقی و علی شریعتی

در خبری دیگر علی مطهری، شکسته شدن اعتصاب غذای آرش صادقی و آزادی همسر وی (گلرخ ایرایی) را حاکی از توجه بهتر قوه‌قضائیه به واقعیت جامعه عنوان و ابراز امیدواری کرد قوه‌قضائیه موضوع علی شریعتی را هم را با تدبیر حل کند. به گزارش «ایسنا» علی مطهری با انتشار متنی تحت عنوان «تشکر و درخواست از قوه قضائیه» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «آزادی همسر آقای آرش صادقی و شکسته‌شدن اعتصاب غذای آرش و اقدام به درمان او حاکی از توجه بهتر قوه‌قضائیه به واقعیات جامعه و اصل تناسب جرم و مجازات در احکام صادره است که قابل تقدیر است. اکنون آقای علی شریعتی هم که مهم‌ترین اتهامش پیگیری پرونده اسیدپاشی اصفهان در اجتماع مقابل مجلس شورای اسلامی است، ۶۵ روز است که در حال اعتصاب غذا در اعتراض به حکم پنج سال حبس خود است. امیدوارم قوه‌قضائیه این موضوع را نیز با تدبیر حل کند تا بهانه ایراد حقوق بشری برای دشمنان انقلاب اسلامی فراهم نشود.»

فضای صحن علنی شبیه پارک لاله است

در خبری دیگر از پارلمان، در جلسه علنی روز گذشته مجلس، نایب رئیس دوم گفت: فضای محیطی مجلس با سبزه‌هایی که در صحن علنی ایجاده شده شبیه پارک لاله شده است. علی مطهری در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان که در خصوص رفت و آمد دولت بین صندلی‌های نمایندگان مجلس تذکر داده بود، گفت: لابی کار اصلی مجلس است، اما نظم جلسه علنی باید رعایت شود.