دنیای اقتصاد: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر ثبت‌نام برای کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: برخی افراد مسائلی را مطرح کرده‌اند؛ اما هنوز تصمیمی برای حضور در این انتخابات نگرفته‌ام. بر اساس آنچه خبرگزاری تسنیم در این باره گزارش داده است، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته‌ می‌شود اگر شما در کنار روحانی برای شرکت در انتخابات حضور پیدا نکردید آقای مطهری جایگزین می‌شود نیز گفت: با بنده صحبتی برای حضور در کنار حسن روحانی در رقابت‌های انتخابات ۹۶ نشده است.

او از اینکه با علی مطهری در این باره صحبتی شده باشد هم اظهار بی خبری کرد.طی روزهای اخیر برخی از اصلاح‌طلبان از گزینه جایگزین در کنار حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ سخن گفته‌اند؛ موضوعی که دیروز الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب تهران نیز درباره آن به ارائه توضیحاتی پرداخت. این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه برخی اصولگرایان می‌گویند که اصلاح‌طلبان در کنار روحانی کاندیدای دیگری دارند و این درحالی است که خودشان با بحران کاندیدا مواجه هستند، در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: اصلاح‌طلبان به‌عنوان یک گروه سیاسی انقلابی و ریشه‌دار با کسی تعارف ندارند و هم کاندیدا و هم برنامه برای اداره کشور دارند. او افزود: در این شرایط و این مقطع از زمان کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان آقای روحانی است و به غیر از آقای روحانی به فرد دیگری فکر نمی‌کنند، اگر هم زمانی صحبتی شود که کاندیدایی در کنار روحانی باشد هم با نظر مشورتی آقای روحانی و هم به جهت ایجاد امنیت بیشتر برای کاندیداتوری وی است؛ والا کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان آقای روحانی است و لاغیر. حضرتی در ادامه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان اگر قرار باشد کاندیدایی را نه به‌عنوان رقیب بلکه به‌عنوان پشتوانه کاندیداتوری آقای روحانی مشخص کنند طبیعی است باید کسی باشد که مطمئن باشند رد صلاحیت نمی‌شود، ادامه داد: باید ببینیم این فرد امکان رای آوری و توانایی اداره دولت را نیز دارد و در نهایت امکان کناره‌گیری‌اش نیز وجود داشته باشد؛ یعنی بعد از اینکه مراحلی تمام شد به نفع آقای روحانی کنار برود. او درباره احتمال معرفی علی مطهری به‌عنوان این گزینه گفت: ما آقای مطهری را اصلاح‌طلب کامل، واقعی و ریشه‌دار می‌دانیم، آقای مطهری از شخصیت‌های خوب و وزین هستند، اما هنوز در مورد هیچ فردی بحث جدی مطرح نشده است و فقط برخی گمانه‌زنی‌هایی را مطرح می‌کنند.

بنای جابه‌جایی گسترده فرمانداران را نداریم

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» علی اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ما بنایی برای جابه‌جایی گسترده فرمانداران نداریم و اگر جابه‌جایی هم انجام شود به دلیل بازنشستگی یا استعفای فرمانداران است که این جابه‌جایی‌ها حداقل است. وی افزود: سیاست وزارت کشور بر انجام تغییرات فرمانداران در صورت لزوم تا پایان آبان‌ماه بود. بعد از این تاریخ گاهی فرمانداری اعلام کرده که نمی‌تواند کار کند یا به دوران بازنشستگی خود رسیده است که این تغییرات در این سطح انجام می‌شود.