فارس: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه دولت موظف است هر ساله با توجه به نرخ تورم میزان حقوق و دستمزد را افزایش دهد امسال با وجود پیش‌بینی تورم ۶/ ۷ درصدی تدابیری اتخاذ شد حقوق کارمندان ۱۰ درصد افزایش یابد و برای کلیه بازنشستگان نیز ردیف ویژه‌ای درنظر گرفته شد تا نابرابری‌های پرداخت حقوق طی برنامه توسعه تغییر یابد.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۹۶ لحاظ شده و این با توجه به بضاعت و امکانات دولت بوده و امیدواریم شرایط به نحوی باشد که منابع بیشتری حاصل شود تا علاوه‌بر توجه به سرمایه‌گذاری نسبت به افزایش قدرت خرید تمامی مردم به‌ویژه کارکنان دولت اقدام شود. نوبخت درخصوص کنترل بازار ارز نیز گفت: قطعا کنترل بازار ارز ادامه خواهد یافت به‌دلیل اینکه قیمت‌ها برای دلار و سایر ارزها از نظر ما غیر واقعی است.

در همین حال به گزارش «ایرنا» مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: محمد‌باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جلسه روز گذشته این فراکسیون گزارشی در مورد لایحه بودجه سال ۹۶ کل به نمایندگان ارائه کرد. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگرانی اصلی نمایندگان عضو فراکسیون ولایی در این جلسه تحقق نیافتن این رقم در بودجه سال ۹۶ کل کشور بود که مقرر شد با همکاری و همفکری نمایندگان راهکاری پیش‌بینی شود.