دنیای اقتصاد: نادر قاضی‌پور، در جلسه دیروز مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی گفته بود: جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد مقابل مجلس تجمع کرده و شعارهای بدی می‌دهند، در این راستا از هیات‌رئیسه می‌خواهیم یک نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن را برای رسیدگی به مشکلات آنان بفرستد. لاریجانی در پاسخ به این اخطار با شوخی خطاب به قاضی‌پور گفت: اگر شعارهای بدی می‌دهند باید خود شما بروید و جواب بدهید.

جای خالی حداد عادل

این همه شوخی‌هایی که دیروز لاریجانی خطاب به نمایندگان مطرح کرد، نبود؛ در بررسی بندهای مربوط به بخش کشاورزی در لایحه برنامه ششم، در شوخی با قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیات‌رئیسه، وقتی صحبت به تعیین تعریف برای دام سبک و سنگین رسید، گفت: معلوم است کشاورزی نکردید. لاریجانی در پاسخ به ادیانی‌راد، نماینده مردم سوادکوه هم زمانی که به کلمه واکسیناسیون در متن لایحه ایراد گرفت و خواهان انتخاب واژه فارسی شد، گفت: «کلمه فارسی به کار ببریم چه بنویسم، بنویسیم آمپول؟ (خنده) حالا باید کلمه فارسی‌اش را پیدا کنیم. قبلا آقای حداد اینجا بود و در این کلمات به ما کمک می‌کرد.»

تجمع بازنشستگان فولاد مقابل مجلس

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از بازنشستگان فولاد کشور روز گذشته مقابل مجلس تجمع کردند. این بازنشستگان خواستار پرداخت مطالباتشان هستند.

موافقت مجلس و دولت برای حل مشکل بازنشستگان فولاد

در همین حال علی لاریجانی، رئیس مجلس در جلسه علنی دیروز پارلمان با تاکید بر حل مشکلات بازنشستگان فولاد کشور گفت: مجلس و دولت موافق حل مشکل بازنشستگان فولاد کشور هستند. لاریجانی این مطلب را در پاسخ به اخطار نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس مطرح کرد.

بیانیه ۲۱۰ نفر از نمایندگان در مورد حساب‌های قوه‌قضائیه

همچنین به گزارش «ایسنا» ۲۱۰ نفر از نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای تاکید کردند که حساب سپرده مورد مناقشه به نام قوه‌قضائیه بوده و از جهت مجوز شرعی و قانونی دارای ایراد نیست. در این بیانیه آمده است: طی جلساتی که با ریاست قوه‌قضائیه داشته‌ایم همه سوالاتی را که در ذهن ما نمایندگان مجلس مطرح بود با ایشان با صراحت در میان گذاشتیم و ایشان نیز با سعه‌صدر و فرصت کافی به همه سوالات پاسخ دادند. این بیانیه می‌افزاید: ما بهترین روش را همین گفت‌وگوهای صریح و منصفانه مسوولان با هم می‌دانیم و نظرات رئیس قوه‌قضائیه در مورد مجلس و جایگاه آن و همکاری با قوه مقننه را همسو با نظرات امام (ره) و رهبری مبنی ‌بر راس امور بودن مجلس دریافت کردیم.

تقدیر از اجرای رزمایش محمد رسول‌الله

همچنین به گزارش «ایسنا» ۲۱۰ نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای از اجرای مقتدرانه رزمایش محمد رسول‌الله ۴ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند.