دنیای اقتصاد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز پارلمان و در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، با تصویب ماده ۴۱ این لایحه، دولت را موظف کردند که برای حصول به اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت تامین امنیت غذایی ونیل به خودکفایی در محصولات اساسی زراعی، دامی و آبزی به میزان ۹۵ درصد در پایان برنامه ششم توسعه گام بردارد.

توسعه کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت نشایی، به‌نژادی و به‌زراعی، تولید و تامین و به‌کارگیری ارقام مقاوم، خوداتکایی در تولید بذر و نهال، انجام به موقع خرید تضمینی محصولات کشاورزی، افزایش تولید محصولات راهبردی و تبدیل (۵۰۰) هزار هکتار از اراضی شیبدار به باغات، فراهم کردن امکانات مصرف مناسب سموم بهینه دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی و استفاده بیشتر از کود کمپوست، سرمایه‌‌گذاری مورد نیاز برای انجام امور تحقیقاتی و اخذ عوارض از انواع چربی‌های وارداتی دارای اسیدهای چرب اشباع و ترانس بیش از حد مجاز و نوشابه‌های گازدار مصرفی و صرف منابع حاصل از آن در جهت افزایش سرانه مصرف شیر و... از جمله اقداماتی است که دولت باید برای حصول به شاخص‌های کمی در این راستا انجام دهد. نمایندگان در ادامه، با تصویب ماده ۲۴ این لایحه مصوب کردند که شرکت بازرگانی دولتی ایران مسوول تنظیم بازار هر محصول به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی است. مجلسی‌ها همچنین در بررسی بندهای ماده ۴۳ لایحه برنامه ششم مصوب کردند که ۲۰ درصد منابع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به‌عنوان تسهیلات، به این بخش اختصاص یابد.

اعلام وصول طرح اداره صداوسیما و نظارت بر آن

در خبری دیگر از جلسه روز گذشته پارلمان، هیات‌رئیسه مجلس طرح عادی اداره صدا و سیما و نظارت بر آن را اعلام وصول کرد. همچنین طرح قانونی عادی اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن نیز دیروز اعلام وصول شد.