رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد تلاش می‌کنیم، مالیات اصناف و مشاغل در سال ۹۵ را بدون افزایش مانند سال گذشته دریافت کنیم. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، تقوی‌نژاد در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما گفت: مالیات از حقوق برخی اقشار جامعه بدون هماهنگی است و خیلی افراد با حقوق‌های میلیاردی ممکن است مالیات نپردازند.

او گفت: در ۹ ماه گذشته درآمد مالیاتی کشور ۵۸ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد رشد نشان می‌دهد. وی افزود: ۲۸ درصد رشد مطلوبی است که ۹۲ درصد درآمدهای مالیاتی براساس آنچه پیش بینی شده بود، تحقق یافته است.رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: علاوه بر ۹ هزار میلیارد تومان عوارضی که دریافت کردیم از ابتدای اجرای قانون مالیات ارزش افزوده، تاکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شده است.

او افزود: در سه ماه پایانی سال رشد درآمدها بالاتر است، بالاترین درآمد مالیاتی مربوط به اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی است که ۴۰ درصد درآمدها بر این بخش متمرکز است.

تقوی نژاد گفت: سال ۸۸ این قانون اجرایی شد که در حال حاضر بعد از بحث مربوط به اشخاص حقوقی، مالیات ارزش افزوده حدود ۴۰ درصد درآمدها را تشکیل می‌دهد. او ادامه داد: طبق قانون صنفی که در مجلس تصویب شد، در تکمیل آن ماده ۱۲۱ تصویب شد و در آیین‌نامه دولت پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است که در راستای آن لایحه‌ای تصویب و به مجلس فرستاده شد و کلیات آن به تصویب رسید.