نظر امام جمعه تهران در مورد محصورین

فارس: کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دستور رئیس‌جمهوری به سازمان انرژی اتمی ایران چیزی نبود که برای آمریکا مشکلی ایجاد کند از مجریان کشور خواست که گامی عزت‌ساز و جدی در این مساله بردارند.

صدیقی تاکید کرد: در مقابل نقض عهد برجام نباید به چیزهای دم دستی اکتفا شود. وی به ادعای برخی از افراد مبنی بر دادگاه سران فتنه اشاره و تاکید کرد: اگر روزی قرار باشد دادگاهی برگزار شود جرم‌های سنگین تعرض به بانوان چادری، از بین بردن اعتبار بین‌المللی، آتش کشیدن مساجد، هموار کردن راه تحریم و از بین بردن اعتقادات ریشه‌دار مردم جزو این جرائم است. صدیقی گفت: برخی‌ها حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و نان‌شان در این است و می‌گویند که مساله حصر باید از بین برود. آیا ما می‌دانیم چه می‌گویند، این مسائل از کجا آب می‌خورد و با چه انگیزه‌ای است؟ صدیقی گفت: خطر فتنه ۸۸ از همه خطرات بعد از انقلاب عمیق‌تر و ریشه‌دارتر بود.

جایگزین حصر، آزادی نیست

همچنین به گزارش خبرآنلاین، مجتبی ذوالنوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه برخی مساله رفع حصر را مطرح می‌کنند، گفت: امروز حصر سران فتنه پرده‌ای از رافت اسلامی است و نه جفا به سران فتنه. چون اگر بخواهند حصر برداشته شود، جایگزین آن آزادی نیست، بلکه اعدام است.