ایسنا:وزیر بهداشت که به قم سفر کرده است در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی، با اشاره به هجمه‌ها علیه دولت گفت: این همه هجمه معنی ندارد و قطعا خارج از انصاف است، متاسفانه برخی به دلیل اینکه با دولت و برخی اشخاص مخالف هستند، با اصل مقابله می‌کنند.سیدحسن هاشمی افزود: بخش‌هایی همچون سلامت از جمله بخش‌های هزینه‌بر است که دولت‌ها همیشه مشکلات بسیاری برای حل مشکلات آنها دارند ولی در این دولت عنایت خاصی روی این مساله وجود دارد؛ رئیس‌جمهوری مهم‌ترین بخش هزینه‌ای یارانه‌ها را در بخش سلامت می‌دانند.

وزیر بهداشت افزود: در ماه‌های نزدیک به انتخابات رفتارهایی در رسانه‌های مکتوب و مجازی و حتی رسمی که در اختیار نهادهای ارزشمند هستند، حرکات خلاف انصاف و شرع انجام می‌دهند.وی گفت: حکم رئیس‌جمهوری با تنفیذ رهبری انجام می‌شود و نمایندگان نیز حق نظارت و استیضاح وزرا را دارند و به راحتی می‌توان با هر حرکت نامناسبی برخورد کرد، ولی این همه هجمه معنی ندارد و قطعا خارج از انصاف است، متاسفانه برخی به دلیل اینکه با دولت و برخی اشخاص مخالف هستند با اصل مقابله می‌کنند. هاشمی تصریح کرد: ۱۱ میلیارد تومان از بیمه طلبکاریم و همین میزان به مردم بدهکاریم؛ امروزه پزشکان متخصصی داریم که در سخت‌ترین شرایط مشغول به‌کار هستند ولی هنوز مشکلات مالی آنها حل نشده است.

به گزارش «ایرنا» آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز گفت: مردم از اجرای طرح تحول سلامت خوشحال هستند و این طرح باید ادامه پیدا کند. او ادامه داد: وضعیت بیمارستان‌ها و خدمات سلامت در دولت یازدهم نسبت به گذشته بهتر شده است.البته بیمارستان‌های خصوصی هم هستند و می‌تازند ولی بیمارستان‌های دولتی واقعا به مردم خدمت می‌کنند. او اضافه کرد: مسوولان دولت به‌دنبال این هستند که نفت بیشتری بفروشند تا بنیه اقتصادی کشور بالاتر برود که من این تلاش‌ها را انکار نمی‌کنم. شاهدیم که یک بیمارستان ۱۹ میلیارد تومان بدهی دارد، این مساله در کل نظام پزشکی کشور دیده می‌شود و به عقیده من برخی اولویت‌ها سرجای خودش نیست. اگر اولویت‌ها سر جای خودش باشد، مساله پزشکی و خدمات سلامت و ساماندهی بیمه‌ها یکی از اولویت‌های کشور است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اضافه کرد: اینکه برخی به‌خاطر مسائل سیاسی و جناحی، بهانه‌جویی‌هایی در فضای مجازی و غیرمجازی علیه دولت و وزارت بهداشت انجام می‌دهند را جدی نگیرید. از یک گوش بشنوید و از یک گوش در کنید. اگر بخواهید به همه آنها پاسخ دهید در عمل در وظایف‌تان با مشکل روبه‌رو می‌شوید. آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: امیدواریم مشکلات دولت رفع شود و برای مسوولان دولت که واقعا تلاش می‌کنند به‌خصوص از وزیر بهداشت عمیقا تشکر می‌کنم و از وی می‌خواهم همزمان با کار اجرایی کار طبابت را رها نکند. او با اشاره به مشکلاتی که علیه طرح تحول سلامت ایجاد شده است، گفت: به جوسازی‌ها توجه نکنید و همیشه در کنار کوه‌های بزرگ، دره‌های عمیق نیز وجود دارد و در کنار کارهای بزرگ نیز مشکلات بزرگ وجود دارد.