دنیای اقتصاد: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، از موافقت دولت با تعطیلی هشتم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) خبر داد.

اساسنامه صندوق توسعه ملی اصلاح شد

نمایندگان مجلس همچنین در ادامه اصلاح لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه، اساسنامه صندوق توسعه ملی را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند. بر اساس ماده ۱۷ این لایحه، صندوق توسعه ملی که در این ماده صندوق نامیده می‌شود با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی تشکیل می‌شود. همچنین صندوق در تهران مستقر است و در تهران و سایر نقاط کشور شعبه‌ای نخواهد داشت. اموال و دارایی‌های این صندوق متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است. همچنین این ماده در حکم اساسنامه صندوق است.

مجلسی‌ها در ادامه اختصاص ۲۵ درصد از سهمیه ورود به دانشگاه‌ها به خانواده‌‌های شاهد و ایثارگر را از متن لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور حذف کردند.