دنیای اقتصاد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با یک فوریت طرح قانونی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور موافقت کردند. بر اساس اعلام هیات رئیسه مجلس، این طرح به امضای ۵۴ نماینده رسیده است که درنهایت، دیروز از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر،‌۱۰۷ رای موافق، ۳۱ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع با این طرح موافقت کردند. این طرح دارای ۱۴ ماده است و براساس یکی از بندهای این طرح هرگونه پرداخت و دریافت حقوق و مزایا بیش از سقف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است و پرداخت‌کننده و دریافت‌کننده مجازات شده و تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

تشریح بودجه 96 در فراکسیون مستقلین از سوی نوبخت

در خبری دیگر از پارلمان، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری در فراکسیون مستقلین ولایی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه ویژگی‌های بودجه را در این فراکسیون تشریح کرد. به گزارش «ایرنا» ایمن‌آبادی گفت: نوبخت در این جلسه تاکید کرد که در بودجه سال آینده یک هزارو ۸۵ هزار میلیارد تومان توسط دولت‌ها و شرکت‌ها هزینه خواهد شد که این موضوع با رشد ۸/ ۱۰ درصدی همراه است. او با بیان اینکه بودجه سال آینده در مقایسه با تورم، نه انقباضی و نه انبساطی است افزود: دخل و خرج دولت ۳۷۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، که از این میزان ۵۱ هزار میلیارد تومان درآمد اختصاصی و ۳۲۰ هزار میلیارد تومان آن بودجه عمومی است. نماینده مردم رشت در مجلس افزود: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان مالیات‌ها به اضافه حقوق گمرکی، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و الباقی سهام کارخا‌نه‌ها به اضافه اوراق مشارکت است و ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت، اسناد خزانه و صکوک به‌دست خواهد آمد. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، نوبخت روز گذشته با بیان اینکه بودجه سال ۹۶ طبق اصول برنامه ششم تنظیم و تدوین شده است، گفت: نیازی به تمدید برنامه پنجم توسعه نیست و این برنامه تمدید نمی‌شود. همچنین به گزارش «ایرنا» غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور بدون مخالف و با اکثریت آرا به تصویب این کمیسیون رسید. در خبری دیگر جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس گفت: جمعی از نمایندگان مجلس امروز - دوشنبه - از تاسیسات هسته‌ای فردو در قم بازدید می‌کنند.

طرح سوال ۷ نماینده از وزیرخارجه

همچنین هفت نماینده مجلس شورای اسلامی به‌دلیل برکناری سفیر ایران در سوریه از وزیر امور خارجه طرح سوال کردند. به گزارش «ایسنا» جواد کریمی قدوسی،‌ سیدمحمدجواد ابطحی، اکبر ترکی، ذبیح‌الله نیک فر، سیدصادق طباطبایی، سیدناصر موسوی لارگانی و عباس گودرزی هفت نماینده سوال‌کننده از وزیر خارجه درباره برکناری محمدرضا رئوف‌شیبانی سفیر ایران در سوریه هستند.

تعیین اعضای هیات‌رئیسه صندوق ذخیره فرهنگیان

از سوی دیگر حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مشخص شدن اعضای هیات‌رئیسه صندوق ذخیره فرهنگیان و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه این کمیسیون خبر داد. براساس این گزارش، در این جلسه کوچکی‌نژاد به‌عنوان رئیس، عباسی و ادیانی به‌عنوان نواب رئیس و حسن‌نژاد به‌عنوان دبیر هیات‌رئیسه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب شدند.

32 نفر به تعداد نمایندگان اضافه می‌شوند

همچنین اصغر سلیمی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس به «ایسنا» گفت: طرحی آماده شده و دولت نیز براساس این طرح لایحه‌ای را تقدیم مجلس خواهد کرد که در انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر به تعداد نمایندگان اضافه شود.