گزارش ۶ ماهه بانک مرکزی از وضعیت صدور کارت‌های بانکی، نصب خودپرداز و ایجاد پایانه شعب بانکی منتشر شد. به گزارش شبکه خبری «ایبنا»، در آمار ابزارها و تجهیزات پرداخت الکترونیک تا پایان شهریورماه ۱۳۹۵ که از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی منتشر شده از ۳۱ بانک و موسسه اعتباری تنها ۱۲ بانک و یک موسسه اعتباری اطلاعات خود را ارائه کرده‌اند که بررسی نتایج این آمار از آن دسته بانک‌هایی که آمار به‌ روز ارائه کرده‌اند؛ به شرح زیر است:

براساس این اطلاعات، تعداد کل کارت‌های صادر شده در شبکه بانکی معادل ۳۵۰ میلیون و ۷۸ هزار و ۱۰۳ فقره است که در این آمار بانک صادرات با ۶۱ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۸۱۶ فقره کارت بیشترین سهم را در این بازار داراست و بانک ملت با ۵۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۶۵ فقره کارت در رتبه دوم است و بانک ملی با ۴۵ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۸۲۳ فقره کارت در جایگاه سوم قرار دارد. بانک سپه نیز با صدور ۳۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۴۲۲‌فقره کارت در مقام چهارم و بانک خاورمیانه با صدور تنها ۴۸ هزار و ۴۶۴ فقره کارت در جایگاه آخر قرار دارد.

در کل کشور ۴۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودپرداز تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ نصب‌ شده که از این تعداد بانک ملی با نصب ۶ هزار و ۸۶۲، بانک صادرات با نصب چهار هزار و ۹۷۴ و بانک ملت با نصب چهار هزار و ۶۸۸ فقره دستگاه به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند. بانک سپه نیز با نصب سه هزار و ۷۷‌دستگاه خودپرداز در رتبه چهارم و بانک خاورمیانه تنها با نصب ۲۷ دستگاه در رتبه آخر این لیست قرار دارد.

همچنین ۶۷ هزار و ۹۰۲ پایانه شعب در شبکه بانکی موجود است که از این رقم بانک ملی به‌ تنهایی دارای ۱۹ هزار و ۱۰۸ پایانه و بیشترین سهم را در این بازار دارد، بانک صادرات و ملت به ترتیب با سهم هفت هزار و ۴۱۱ و پنج هزار و ۴۸۴ پایانه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. بانک سپه با سه هزار و ۷۶۰ پایانه، بانک اقتصاد نوین با یک هزار و ۹۴ و بانک توسعه تعاون‌با یک هزار و ۲۷ پایانه به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ۶ قرار دارند و بانک خاورمیانه نیز با ۳۵ پایانه شعب در جایگاه آخر ایستاده است.