دنیای اقتصاد: براساس دستور کار این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی سه‌شنبه برای ارائه توضیح درباره سانحه قطار در سمنان به کمیسیون عمران مجلس می‌رود. همچنین اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز سه‌شنبه نیز تقاضای استیضاح محمد فرهادی، وزیر علوم را در این کمیسیون بررسی خواهد کرد. در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی هم تقاضای استیضاح علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی بررسی و تعیین تکلیف می‌شود. در این روز همچنین وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوالات ۱۵ نماینده در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

حضور تخت‌روانچی در کمیسیون امنیت

همچنین براساس اظهارات سید‌حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، قرار است مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه در نشست عصر امروز این کمیسیون درباره نتایج انتخابات آمریکا توضیحاتی را ارائه کند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت همچنین کمیسیون امنیت ملی در روز یکشنبه به مناسبت فرا رسیدن روز نیروی دریایی ارتش، میزبان دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است و دریادار سیاری در این نشست گزارشی را درباره وضعیت و عملکرد نیروی دریایی ارائه می‌کند.

جلسه بررسی سه شکایت از صادقی

همچنین به گزارش «ایرنا» سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه این هیات برای بررسی سه شکایت از محمود صادقی نماینده تهران امروز برگزار می‌شود.محمدجواد جمالی اظهار کرد: یکی از این شکایت‌ها مربوط به جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان است که وی در شکایتی اعلام کرده که صادقی علیه من مصاحبه کرده است.وی افزود: شکایت دوم از سوی قوه‌قضائیه و شکایت سوم از سوی برخی بورسیه‌شدگان در پرونده بورسیه‌ها است.

انتقاد پزشکیان از برخی رفتارها

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس با انتقاد از برخی رفتارها در قبال نمایندگان مجلس، اقدامات خلاف قانون را به ضرر کل نظام و قوای سه‌گانه دانست و اظهار کرد: می‌آیند مساله‌ای را که راحت می‌شود با آن برخورد کرد به یک چالش کشوری تبدیل می‌کنند و تنها کسی که با این اعمال خلاف قانون سود می‌برد دشمن است.