ایسنا نوشت: محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس با تایید احضار وی به دادسرای فرهنگ و رسانه گفت: این موضوع در ارتباط با اظهاراتم درباره‌ یاشار سلطانی و شکایت دادستانی تهران از بنده است.

محمود صادقی در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان این مطلب اظهار کرد:‌ اواخر هفته گذشته از هیات رئیسه مجلس با من تماس گرفتند که به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده‌ام.این عضو هیات رئیسه فراکسیون امید همچنین اظهار کرد: این مساله در ارتباط با شکایت دادستانی تهران بوده که مربوط به اظهارات بنده درباره‌ یاشار سلطانی است. البته امروز اعلام کردند که به‌صورت کتبی به مجلس اعلام شده؛ با توجه به اینکه سخنان بنده در حیطه وظایف نمایندگی‌ام بوده است مقرر شد هفته آینده پس از اینکه مجلس آغاز به کار کرد این مساله در هیات نظارت مطرح شود. صادقی در پایان اظهار کرد:‌ در صورتی که هیات نظارت تشخیص دهد اظهاراتم خارج از حیطه وظایف نمایندگی بوده به دادسرا می‌روم.

شکایت نماینده کاشان از صادقی

در همین حال سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل از محمود صادقی نماینده تهران به اتهام نشر اکاذیب و تشویش افکار عمومی در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران شکایت کرد. او در گفت‌وگو با میزان گفت: وی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها، به من اتهام زده بود که زمانی که آقای ساداتی نژاد رئیس دانشگاه کاشان بوده دو میلیارد تومان برای بحث بورسیه‌ها به آنجا داده شد و معلوم نشد سرنوشت آنچه شد.ساداتی‌نژاد افزود: من به سبب نشر اکاذیب و اتهامی که وی زده بود، از او شکایت کردم؛ چون هر فردی باید پاسخگوی صحبت‌هایش باشد.

تذکر به 2 نماینده مجلس

از سوی دیگر محمد جواد جمالی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از تذکر هیات متبوعش به ۲ نماینده مجلس خبر داد. درهمین رابطه علیرضا سلیمی عضو دیگر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به خبرگزاری فارس گفت: در جلسه مذکور موضوع نامه احضار محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به دادسرا نیز مطرح شد. همچنین اعضا در این باره به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتقاد یک نماینده از عملکرد صداوسیما

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از عملکرد صدا و سیما در مورد خبر درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی و همچنین حادثه تروریستی عراق و سانحه برخورد قطار در سمنان انتقاد کرد.