دنیای اقتصاد: آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه روز گذشته در سومین همایش فرماندهان بسیج قوه‌قضائیه با گلایه از رئیس‌جمهور و رئیس قوه مقننه در مورد ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری، نایب رئیس مجلس در مشهد گفت: لغو سخنرانی یک نماینده مهم‌تر بود یا پخش کردن یک شایعه نسبت به رئیس قوه و به‌صورت گسترده. شما موظف نبودید برای مسوولیت قانون اساسی دفاع کنید؟ قانون اساسی برای شما فقط برای یک طیف است؟

به گزارش «ایسنا» آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این همایش که در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: در مورد دستگاه قضایی هجمه‌ها را می‌بینید. پرونده‌هایی را رو می‌کنند و پرونده جاری در قوه را مطرح می‌کنند و در تمام دنیا پخش می‌کنند که هنوز رسیدگی قطعی نشده است. این همه نیرنگ و فریب برای غبارآلوده کردن فضا، نسبت دادند که رئیس قوه هزار میلیارد را به حساب شخصی خود ریخته است. سخنی که صددرصد کذب بود تا فضا را مسموم کنند، البته دروغ‌ها را اینقدر بزرگ گفته‌اند که کسی شک نکند. این دروغ‌ها اسنادش مشخص است. برنامه‌ای که از ۲۱ سال قبل بود و در دوران قبلی و رئیس اسبق قوه‌قضائیه اموال مربوط به قوه را به نام قوه‌قضائیه کردند. وزیر اقتصاد کشور که نامه‌نگاری به او شده بود صراحتا تکذیب کرده و سخنگوی قوه هم تکذیب کرده است. شورای پول و اعتبار تکذیب کرده و حالا می‌پرسند اذن شرعی چیست؟ این فتنه است که فراریان فتنه ۸۸ سایت‌هایی راه بیندازند و با اتصال به بدنه اصلاحات شایعه برای تخریب درست کنند.

او افزود: من این روزها سوالات عجیبی در ذهنم است. بعد از قضایایی که در مشهد رخ داد، دادستان مشهد تصمیمی گرفت. من قضاوت نمی‌کنم که تصمیمش غلط یا درست است. دادستان مشهد سابقه طولانی دارد و موضوع را ارجاع دادم به معاون اول قوه‌قضائیه تا رسیدگی کند. او تصریح کرد: من از رئیس‌جمهور سوالم این است که نامه به من نوشتند و به میدان آمدند و این دادستان شجاع را متخلف احراز کردند که برخلاف اصول قانون اساسی عمل کرده؛ خب باید رسیدگی کنیم که چنین نامه‌ای را نوشتند و ما هم رسیدگی می‌کنیم. اینکه برای حفظ حقوق اساسی مردم این اقدام را کرده‌اند، آیا این قانون اساسی نسبت به رئیس قوه مجرا نیست که این تهمت‌هایی که به رئیس قوه زدند را پیگیری و از رئیس قوه حمایت کنید.

لغو سخنرانی یک نماینده مهم‌تر بود یا پخش کردن یک شایعه نسبت به رئیس قوه و به‌صورت گسترده. شما موظف نبودید برای مسوولیت قانون اساسی دفاع کنید؟ قانون اساسی برای شما فقط برای یک طیف است؟ شما برای یک لغو سخنرانی گفتید مایه شرمساری است، اما نماینده‌ای از فراکسیون امید با کمال وقاحت از پشت تریبون رئیس قوه را متهم کرده که هزار میلیارد را به حساب شخصی ریخته است که صددرصد دروغ است؛ این مایه شرمساری نیست؟ من گلایه از رئیس مجلس دارم. دیروز در سخنرانی اظهار تاسف کردند، ولی گفته قضاوت نمی‌کنم. من به رئیس مجلس می‌گویم که در محضر نمایندگان به رئیس قوه تهمت زدند شما اظهار تاسف نکردید، البته شنیدم که در مجلس نبوده ولی بعدش که بوده. من به حول و قوه الهی راهم را ادامه می‌دهم و به شماها هیچ نیاز ندارم.رئیس قوه‌قضائیه گفت: به‌دنبال همین بحث‌ها، گفتند مقام معظم رهبری هم از رئیس قوه به شدت ناراحت است و حتی دیگر رئیس قوه را نمی‌پذیرند در حالی که من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم. به دروغ گفتند که رهبری می‌خواهند به آیت‌الله جنتی برای انتخاب رئیس قوه ماموریت بدهند که رهبری خنده‌شان گرفت که این دروغ‌ها را از کجا می‌آورند؟ اگر امروز برخی بدنه فاسد اصلاحات خواب قبل را می‌بیند سخت در اشتباهند.