دنیای اقتصاد: محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری روز گذشته در یک نشست خبری با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده گفت: تکثر کاندیداها به نفع هیچ جناحی نیست. به گزارش خبرگزاری تسنیم او با تاکید بر اینکه اصولگرایان کمبود کاندیدا ندارند، گفت: از دوستانی هم که کنار زمین خود را گرم می‌کنند، خواستیم فعلا منصرف شوند.

او افزود: اگر فردی را پیدا کردیم که به‌اندازه روحانی نتواند رای بیاورد و کارآمد نباشد فایده‌ای ندارد، اما معتقدیم می‌توان کاندیدایی برای اصولگرایان انتخاب کرد. وی افزود: آقای قالیباف با دیگر کاندیداها متفاوت است و هر دوره که آمده، رای دوم را آورده و گزینه قالیباف قابل بررسی است. باهنر درخصوص شرط قالیباف برای کاندیداتوری نیز گفت: این شرط درستی است که بگوید وقتی می‌آیم که اجماع اصولگرایان اتفاق بیفتد. به گزارش «ایلنا» دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: علی لاریجانی قصد نامزدی برای انتخابات را ندارد و حدس می‌زنم از نامزد اجماعی اصولگرایان حمایت کند. وی تاکید کرد: خودم اصلا قصد ورود به انتخابات را ندارم و به دوستان هم توصیه می‌کنم فعلا وارد نشوند. او درباره لیست شورای شهر هم گفت: در حال بررسی نامزدهای شورای شهر هستیم و تنها نگرانی ما این است که این لیست نتواند رای مردم را جلب کند.

شرط قالیباف برای کاندیداتوری

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا گفت: از کسی شنیدم که آقای قالیباف این طور مطرح کرده که اگر اصولگرایان بر سر او اتفاق‌نظر داشته باشند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ کاندیدا می‌شود. وی افزود: اگر مثل دور گذشته کاندیداهای اصولگرایی متعدد باشند، فایده‌ای ندارد و آرا پراکنده می‌شود بنابراین باید منتظر باشیم. البته به‌نظر می‌رسد رای نیاوردن آقای قالیباف در دو دوره نیز به‌دلیل همین نبود اتفاق‌نظر بوده است.

اعلام کاندیداتوری جلیلی

از سوی دیگر به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایش، سعید جلیلی، دبیر سابق شورای امنیت ملی گفته است در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری نامزد خواهد شد. گفته می‌شود جلیلی اخیرا با تحلیل اوضاع کشور به برخی همفکرانش گفته است که اکنون دیگر همه متوجه شده‌اند که برجام شکست خورده و نظرات ما درباره برجام به اثبات رسیده است. او آمادگی خود برای حضور در انتخابات را دو هفته پیش اعلام کرده است.

رستم قاسمی و الهام، جانشیان احتمالی احمدی‌نژاد

در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، سید‌محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم احمدی‌نژاد و عضو شورای مرکزی «جبهه یکتا» از رستم قاسمی به‌عنوان یکی از کاندیداهای این تشکل برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ نام برده و گفته است: رستم قاسمی از جمله کسانی است که در وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیا دارای سابقه خوبی است. همچنین از غلامحسین الهام به‌عنوان یکی از کاندیداهای جایگزین محمود احمدی‌نژاد نام برده می‌شود.

تشکیل ستادی ازسوی اصولگرایان میانه‌رو

محمد غرضی در گفت‌وگو با انتخاب نیز تشکیل ستادی از سوی بخشی از اصولگرایان میانه‌رو برای روحانی را تایید کرد. او همچنین گفت: اصولگرایانی که نمی‌توانند پیرامون یک نفر به توافق برسند، روحانی را ترجیح دهند.