دنیای اقتصاد: سوال نماینده مشهد از وزیر اقتصاد درخصوص مصادره ۱۳ میلیون دلار از اموال جمهوری اسلامی ایران ازسوی دولت کانادا اعلام وصول شد. در جلسه علنی صبح دیروز مجلس با اعلام هیات‌رئیسه پارلمان، همچنین سوال دیگر جواد کریمی‌قدوسی از علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد درخصوص علت ورود حجم بالای قاچاق از مبادی و مرزهای رسمی، سوال جهانبخش محبی‌نیا از وزیر اقتصاد درخصوص سیر مالی و حقوقی وجوه ارائه شده در سال‌های ۹۲ تا ۹۴ و سوال علی ادیانی، نماینده قائمشهر از علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد درخصوص علت عدم‌نظارت لازم در مورد حقوق‌های دریافتی غیر‌متعارف، ازسوی مدیران بانک‌ها و شرکت‌های دولتی اعلام وصول شد. همچنین سوال جواد کریمی قدوسی از عباس آخوندی، وزیر راه درخصوص علت اعلام انعقاد قرارداد با شرکت ایرباس بر خلاف واقعیت و نیز سوال یک نماینده دیگر از وزیر راه درخصوص علت عدم ارائه لایحه اختیارات و وظایف وزارت راه و شهرسازی اعلام وصول شد.

در خبری دیگر از جلسه دیروز پارلمان، سوال از علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد که قرار بود در جلسه دیروز پارلمان مطرح شود به‌دلیل ماموریت نماینده سوال‌کننده و حضور نداشتن در صحن، از دستور کار خارج شد. طیب‌نیا هم که برای پاسخگویی به این سوال دیروز به مجلس رفته بود، بدون پاسخگویی به سوالی پارلمان را ترک کرد.

طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس

از سوی دیگر، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس از اعلام وصول طرح افزایش تعداد نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس خبر داد.او در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از نهایی شدن طرح افزایش تعداد نمایندگان سخن گفت و افزود: جمعی از نمایندگان این طرح را امضا کرده و در اختیار هیات‌رئیسه مجلس قرار داده‌اند.

ارجاع طرح استیضاح وزیر علوم به کمیسیون آموزش

در خبری دیگر از پارلمان اکبر رنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس از ارجاع درخواست استیضاح فرهادی به کمیسیون آموزش مجلس به‌منظور بررسی خبر داد و گفت که این کمیسیون یک هفته مهلت دارد تا این استیضاح را بررسی کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، درخواست استیضاح وزیر علوم بعد از یک هفته به هیات‌رئیسه مجلس بازگردانده خواهد شد و در صورت عدم اقناع نمایندگان درخواست‌کننده، استیضاح وزیر علوم روند قانونی خود را در صحن علنی طی خواهد کرد.

تسلیت مجلس برای شهادت «خبرنگار شبکه خبر»

همچنین در جلسه علنی دیروز مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان به مناسبت شهادت محسن خزایی خبرنگار شبکه خبر در سوریه پیام تسلیت صادر کرد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بیانیه‌ای درباره شهادت این خبرنگار در سوریه منتشر کرد و شهادت این خبرنگار عرصه جهاد رسانه‌ای را به مقام معظم رهبری و خانواده این خبرنگار تبریک و تسلیت گفت.