دنیای اقتصاد: حمیدرضا حاجی ‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه از تصمیم این کمیسیون برای احیای صندوق ذخیره ارزی همزمان با حفظ صندوق توسعه ملی خبر داد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: برداشت از صندوق ذخیره ارزی حتما باید با ارائه لایحه و مجوز مجلس شورای اسلامی باشد و صرف بودجه‌های عمرانی شود. حاجی بابایی همچنین از تصمیم کمیسیون برنامه ششم توسعه برای تغییر نحوه محاسبه درآمد حاصل از فروش نفت در بودجه خبر داد. غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه روند بررسی برنامه ششم در کمیسیون تلفیق کند است، گفت که لایحه برنامه ششم حدود یک ماه دیگر در صحن علنی مطرح خواهد شد.

بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

همچنین محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما از بررسی طرح «بانکداری جمهوری اسلامی ایران» از دو هفته آینده خبر داد. او با اشاره به اینکه کلیات این طرح حدود یک‌ماه پیش در این کمیسیون تصویب و به دولت ۴۵ روز فرصت داده شد تا لوایح «اصلاح نظام بانکداری» و «بانک مرکزی» را نیز به کمیسیون ارسال کند تا برای تلفیق با طرح مجلس بررسی شود، افزود: اگر این لوایح تا دو هفته دیگر به مجلس ارسال شود آن را معیار بررسی قرار می‌دهیم و طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران را در آن ادغام می‌کنیم. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، او از اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای تدوین لایحه اصلاح نظام بانکداری خبر داد. در خبری دیگر حسین مقصودی، سخنگوی کمیسیون شوراها از آغاز تدوین طرح لایحه جامع انتخابات در مجلس خبر داد و گفت: این اقدام مجلس به‌دلیل تاخیر دولت در ارائه لایحه جامع انتخابات صورت گرفت. از سوی دیگر و براساس دستور کار صحن علنی این هفته مجلس، مجلسی‌ها طرح «شفافیت دریافتی مدیران» را در جلسات این هفته بررسی می‌کنند.

گزارش از 15 مفسد اصلی صندوق فرهنگیان

همچنین محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس اعلام کرد: گزارشی درباره ۱۵ نفر به‌عنوان عضو اصلی و متخلف صندوق ذخیره فرهنگیان را خطاب به ریاست مجلس نوشته است. در خبری دیگر غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از نهایی شدن لایحه برنامه ششم توسعه تا اوایل آذر در مجلس خبر داد.

نامه به رئیس دیوان محاسبات در مورد احمدی نژاد

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» نماینده مردم تهران در مجلس از نامه خود به رئیس دیوان محاسبات کشور برای در اختیار داشتن اطلاعات تفصیلی نسبت به احکام مربوط به احمدی‌نژاد خبر داد. محمود صادقی با اشاره به اینکه احکام صادر شده علیه احمدی‌نژاد فراتر از سه حکمی است که صادر شده است، گفت: برای اینکه قدمی جلوتر برداشته باشیم بنده نامه‌ای را چهارشنبه رسما به رئیس دیوان محاسبات نوشته و درخواست کردم اطلاعات تفصیلی را در اختیار ما بگذارند.