دنیای اقتصاد: نمایندگان مجلس در جلسه دیروز پارلمان پس از قرائت گزارش کمیسیون انرژی درباره عدم اجرای بند ب ماده ۱۲۵ قانون برنامه پنجم توسعه، تخلف دولت دهم در تدوین سند راهبردی را محرز دانستند. مجلسی‌ها با ۱۴۵ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع نظر کمیسیون انرژی با تخلف دولت را تایید کردند و این تخلف را محرز دانستند. با رای مثبت مجلس این تخلف مسیر اجرایی خود را در معاونت نظارت طی خواهد کرد.

شرایط مجازات تولید و حمل سلاح سرد مشخص شد

نمایندگان همچنین دیروز شرایط مجازات تولید و حمل سلاح سرد را مشخص کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جریان بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، حمل سلاح سرد شامل قمه، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار، ساتور، قداره و پنجه‌بوکس جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم شد. واردات، تولید و عرضه سلاح‌های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد، این سلاح‌ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

طرح دوفوریتی حفظ کارت سوخت

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح دو فوریتی حفظ کارت سوخت با امضای ۱۲۶ نفر از نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد.