حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی ارتحال شیخ محمدرضا توسلی رحمه‌ا... علیه را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، متن پیام به این شرح است: بسم ا... الرحمن الرحیم

با تاثر و تاسف، از ارتحال جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدرضا توسلی رحمه‌ا... علیه اطلاع یافتم. این عالم محترم از شاگردان امام راحل رضوان‌ا... علیه و از نخستین پیوستگان به نهضت عظیم آن بزرگوار بودند و پس از انقلاب تا آخرین لحظات حیات مبارک آن قائد عظیم‌الشان در خدمت ایشان حضور داشتند. امید است در نشئه آخرت هم با آن بزرگوار محشور باشند، ان‌شاءا... .

اینجانب مصیبت وفات آن عالم مکرم را به همسر و فرزندان معزز و دیگر بازماندگان و نیز به دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم و صبر و اجر برای خانواده مصاب مسالت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

۲۷ / بهمن ماه / ۱۳۸۶

درگذشت رییس دفتر‌امام(ره)

آیت‌ا... توسلی که روز گذشته در حین اظهارنظر در مورد انتخابات مجلس هشتم در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام ناگهان دچار ایست قلبی شد، سال‌ها ریاست دفتر امام‌خمینی‌(ره) را برعهده داشت و از نزدیکان بیت‌ ایشان به شمار می‌آمد.وی همچنین پس از رحلت‌ امام‌(ره) نمایندگی مردم تهران را در مجلس خبرگان برعهده داشت و منصوب مقام معظم‌رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بود. او که به تازگی به عنوان نامزد نمایندگی مجلس خبرگان از سوی تشکل‌های اصلاح‌طلب در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده بود، از چهره‌های امین و مورداعتماد امام‌خمینی‌(ره) قلمداد می‌شد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در ۱۷ بهمن سال ۶۶، آن گاه که مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد، به همراه آیت‌ا... خامنه‌ای، هاشمی‌رفسنجانی، موسوی اردبیلی، موسوی خوئینی‌ها و میرحسین موسوی به عنوان عضو این مجمع منصوب شد.آیت‌ا... توسلی این روزها یکی از معترضان به ردصلاحیت‌ها و برخوردهای سلیقه‌ای با نامزد‌های مجلس هشتم بود. وی در گفت‌وگوی چندی پیش با ایسنا با اشاره به اینکه امام‌(ره) همه را زیر چتر انقلاب نگه می‌داشتند، اظهار کرده بود: «مشی امام‌(ره) این بود که برای اینکه گروه‌ها از انقلاب نبرند، همه را در زیر چتر انقلاب نگه می‌داشت. ایشان می‌گفت: فکر نکنید که ما نباید انتقادپذیر باشیم؛ نباید گمان کنیم که هرچه می‌گوییم و می‌کنیم کسی را حق اشکال بر آن نیست، بلکه تخطئه موجب رشد انسان‌ها و هدیه‌ای الهی است. نظر امام‌(ره) این بود که این ملتی که انقلاب کرده است، انقلابش نباید به گونه‌ای باشد که به فرمایش مرحوم شهید مطهری فرزندان خود را بخورد و به گونه‌ای شود که یک‌باره ببینند آن کسانی که در انقلاب و جبهه‌ها بودند و جانباز شده‌اند، مورد بی‌اعتنایی واقع شوند.»