دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) مجلس گفت: مدیریت مجلس با سرعت و بسیار شیک و حرفه‌ای از موضوع بنزین عبور کرد و اجازه بحث و بررسی نمایندگان را سلب کرد. محمدرضا تابش با اشاره به مصوبه بنزین مجلس به ایسنا گفت: در گفت‌وگویی که با کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و شرکت ملی نفت داشتیم، اعلام شد برای سال ۸۷ لااقل به ۵/۶‌میلیارد دلار بودجه برای واردات بنزین نیازمندیم؛ ولی مجلس با تصویب یارانه ۳‌‌هزار‌میلیارد‌تومانی، دولت را در مسیری که در پیش گرفته و آن را ادامه خواهد داد، یاری کرده است. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان پیشنهادهایی، گفت: در صورت اجرای عمل به مصوبه بنزین مجلس، دولت یا باید سیاست فعلی‌اش را تغییر دهد و بنزین تک نرخی و به قیمت ۲۵۰‌تومان را عرضه کند یا در طول سال ۸۷ متمم بودجه به مجلس بیاورد. نماینده مردم اردکان در مجلس با یادآوری هدف حذف یارانه سوخت تا سال ۱۳۹۱، اظهار کرد: برای این‌که بتوان بنزین را در سال ۹۱ از سبد حمایتی خارج کرد، باید از هم اکنون قیمت آن را به صورت پلکانی افزایش داد و برای شروع نیز بهتر است، قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰‌تومان مبنا قرار گیرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس متذکر شد: درست است که مدیریت مجلس و دولت با رایزنی هم‌چون سال ۸۶ موضوع بنزین را به رای نمایندگان نگذاشتند، ولی مردم و کشور با معضل بنزین دست به گریبان هستند و اگر فکری اصولی برای آن نشود، عواقب بدی پدیدار می‌شود.

بنزین ۲۵۰تومانی خوب است

همزمان رییس کمیسیون انرژی مجلس با استقبال از طرح ستاد تبصره ۱۳ برای عرضه بنزین آزاد در ایام نوروز، گفت: به احتمال زیاد این طرح در طول سال ۸۷ نیز اجرا خواهد شد. کمال دانشیار در گفت‌و گو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: مجلس به شدت از عرضه بنزین آزاد حمایت می‌کند و معتقد است بنزین آزاد باید در هر شرایطی در اختیار مردم قرار بگیرد. وی همچنین به یارانه ۳‌‌هزار میلیارد‌تومانی دولت برای بنزین و گازوئیل در سال ۸۷ اشاره کرد و افزود: به این ترتیب و با احتساب نرخ ۵۰۰‌تومانی برای هر لیتر بنزین خودروهای دولتی، می‌توان بنزین را با قیمت ۲۵۰‌تومان به مردم ارائه داد. نماینده ماهشهر پلکانی شدن قیمت بنزین و ارائه بنزین سهمیه بندی همراه با عرضه بنزین آزاد را دو راهکار پیش روی دولت برای حل مساله بنزین دانست و تصریح کرد: نرخ‌های ۲۰۰، ۲۵۰ و ۵۰۰‌تومان به عنوان قیمت‌های پیشنهادی برای بنزین آزاد در سال آینده مطرح است که مجلس معتقد است ۲۵۰‌تومان مناسب‌ترین گزینه است.