دنیای اقتصاد- در آخرین روز از هفته گذشته، ششمین همایش سراسری جبهه متحد اصول‌گرایان در حالی برگزار شد که بیشترین محور گفته‌های اصول‌گرایان را انتقاد از اصلاح‌طلبان، تبلیغات دروغین آنها، میزان نامزدهای آنها در استان‌های مختلف و مرتبط دانستن تحصن نمایندگان مجلس ششم با کنگره آمریکا تشکیل داد و سید احمد خاتمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس شورای اسلامی، شهاب‌الدین صدر، دبیر اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان، مصلحی، فدایی و محصولی از اعضای جبهه متحد اصول‌گرایان و اسدا... بادامچیان عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری و حبیب‌ا... عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس و عضو هیات اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان به ایراد سخنرانی پرداختند. به گزارش خبرگزاری فارس در این همایش یک روزه شخصیت‌های مطرح اصول‌گرایان همچون غلامرضا مصباحی مقدم، احمد توکلی، محمد حسن ابوترابی‌فر، علیرضا مرندی و الیاس نادران حضور داشتند.

سید احمد خاتمی در این همایش با بیان اینکه اگر اصول‌گرایان در این مرحله از انتخابات به وحدت نرسند، نگرانی‌ها آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در این صورت باز ارتباط از مجلس شورای اسلامی با کنگره آمریکا و خط گرفتن از آنها مبنی بر اینکه تحصن کنیم یا نکنیم، آغاز خواهد شد.

از طرف دیگر غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس هفتم نیز در این همایش با تاکید بر عدم تکرار اشتباه انتخابات شورای شهر سوم از سوی اصول‌گرایان خاطرنشان ساخت: اتحاد، اصل اساسی برای اصول‌گرایان در انتخابات مجلس هشتم است. حدادعادل سپس افزود: متاسفانه ما حتی در مجلس نیز شاهد هستیم که برخی نمایندگان در نطق پیش از دستور خود حتی اگر در حوزه انتخابیه آنها بیش از ۶۵‌درصد از وعده‌های دولت محقق شده باشد، از آن یاد نمی‌کنند؛ اما اگر یک مشکل در حوزه انتخابیه آنها به وجود آید با بزرگ‌نمایی علیه دولت تبلیغ و سیاه‌نمایی می‌ کنند و تنها نیمه خالی لیوان را می‌بینند. رییس مجلس تلاش برای اختلاف‌افکنی در درون اصول‌گرایان را یکی دیگر از اقدامات دوم خردادی‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: باید مراقب باشیم و با شناخت شیوه‌های رقیب، در دام‌هایی که بر سر راه ما ایجاد می‌کنند، نیافتیم.

در این همایش همچنین اسدا... بادامچیان، عضو هیات اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان با اشاره به حمایت‌های آشکار بوش از اصلاح‌طلبان دوم خردادی در ایران تاکید کرد: تنها بوش و صهیونیست‌ها از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس خوشحال می‌شوند.

علیرضا زاکانی، عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصول‌گرایان نیز در این همایش، ایجاد سایت‌های نفوذی که در ظاهر رویکرد اصول‌گرایانه داشته و در اصل نفوذی هستند را از تاکتیک‌های اصلاح‌طلبان خواند و گفت: اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر حلقه‌ای از زنجیرهای طراحی شده توسط رقیب است.