نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی چهارشنبه شب در جمع طلاب و فضلای قم، تخریب را سبب تضعیف نظام دانست و گفت: انتخابات نماد دموکراسی و اقتدار نظام است و همه گروه‌ها و احزاب موظف به دعوت مردم برای حضور پرشور در انتخابات هستند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی با اشاره به اهمیت و بازتاب بیرونی انتخابات مجلس هشتم گفت: دشمنان هر آن منتظرند تا نتیجه فشارها و تحریمات خود بر ملت ایران را ببینند. وی خاطرنشان کرد: من نگران فشارهای بیرونی نیستم؛ بلکه خطر از داخل کشور ما را تهدید می‌کند که باید آن را جدی گرفت.

وی عزت، قدرت و شرافت را پیام سیاسی انتخابات دانست و افزود: اگر بتوانیم مشکلات موجود از قبیل گرانی، اشتغال و غیره را کاهش دهیم، می‌توان به حضور گسترده مردم در انتخابات امیدوار بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون در وضعیت نسبتا امیدوار‌کننده‌ای به سر می‌بریم و در صورت هماهنگی دولت و مجلس سرنوشت خوبی در انتظار کشور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختلاف به عنوان سم یاد کرد و افزود: ما نباید یکدیگر را تخریب کنیم، چرا که کشور را این گونه نمی‌توان اداره کرد.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره دایره اصولگرایی گفت: جریان اصولگرایی قبیله‌ای نیست که بتوان آن را تقسیم یا تفکیک کرد، بلکه هر کس به اسلام و قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب پایبند باشد داخل دایره اصولگرایی است. وی همچنین در رابطه با مسائل مطرح شده در زمینه هتک حرمت بیت امام راحل گفت: تا وقتی ولی فقیه در کشور وجود داشته باشد، آرمان‌های امام فراموش نخواهد شد.

لاریجانی در پاسخ به سوالی در مورد کاندیداتوری خود از قم گفت: حسن نیت و نظر مراجع و علما و جامعه مدرسین سبب شد تا از قم کاندیدا شوم.

وی با بیان اینکه در صورت انتخاب از سوی مردم قم، دفتر فعالی را راه‌اندازی و با نخبگان جلساتی پیرامون شهر قم برپا خواهم کرد، گفت: قم باید به شهر نمونه اسلامی تبدیل شود و این دور از دسترس نخواهد بود.