محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس در جلسه علنی روز گذشته توضیحاتی را در خصوص نحوه بررسی لایحه بودجه و لایحه سه دوازدهم به نمایندگان ارائه داد.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی روز گذشته در صحن علنی مجلس، گفت: ما هفته آینده جلسه علنی نداریم و هفته بعد روز یکشنبه ۲۰ اسفند که جلسه علنی داریم طبق آیین‌نامه لایحه سه دوازدهم را در دستور خواهیم داشت و کلیاتش را بحث می‌کنیم و در صورتی که تصویب شد در جلسه بعد وارد جزئیات می‌شویم و ان‌شاالله طوری عمل می‌کنیم که لایحه چند دوازدهم را تا قبل از پایان سال به اتمام برسانیم تا دولت بتواند از اول سال کارش را شروع کند. وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده لایحه بودجه منتشر و توزیع می‌شود که البته لایحه چند دوازدهم هم به همراه آن توزیع خواهد شد.

وی افزود: براساس آیین‌نامه، نمایندگان مجلس از ۱۲ تا ۲۲ اسفند وقت دارند که پیشنهادهای خود را مکتوب کنند و به کمیسیون‌ها بدهند؛ همچنین گزارش‌ها روی ایمیل‌ها قرار می‌گیرد و عزیزان می‌توانند به سایت مراجعه کنند و کاملا لوایح را ببینند و پیشنهادهای خودشان را هم از همان طریق به کمیسیون‌ها ارجاع دهند.

باهنر اضافه کرد: کمیسیون‌ها از ۱۲ اسفند تا ۲۷ اسفند وقت رسیدگی دارند یعنی زمان ده روزه تعیین شده برای پیشنهادهای نمایندگان تا زمان ۱۵ روزه برای کمیسیون‌ها، ۱۰ روزش با هم همپوشانی دارد و مازاد بر آن را می‌توانند تا ۲۷ اسفند رسیدگی کنند. نایب رییس مجلس گفت: ما هفته آینده هم به دلیل رسیدگی به لایحه بودجه و هم لایحه چند دوازدهم جلسه علنی نداریم؛ کمیسیون‌هایی که برنامه دارند مخصوصا کمیسیون‌های بودجه و اقتصاد و صنعت و کشاورزی و سایر کمیسیون‌ها ان‌شاالله کارشان را آغاز کنند.