در یک ماه نخست سال جاری ۴ هزار و ۱۹۴ نفر دار فانی را وداع گفتند که علت عمده آنها ایست قلبی بوده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۳ نفر مرد، ‌یک هزار و ۶۹۳ نفر زن و ۶۸ نفر نوزاد بوده‌اند. بر اساس این گزارش، کمترین فوت‌شدگان در گروه سنی ۵ تا ۹ سال با تعداد ۲۵ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰ پسر، ۱۴ دختر و یک نوزاد بوده است. ۲ هزار و ۴۱۱ نفر نیز در گروه سنی ۶۵ سال به بالا در یک ماه نخست سال جاری فوت کرده‌‌اند که یک هزار و ۲۷۷ نفر آن مرد و یک هزار و ۱۳۴ نفر زن بوده‌‌اند.

۲۶ هزار نفر به جمعیت کشور افزوده شد

با این وجود اما از شنبه هفته گذشته تا دیروز ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر دیگر به جمعیت کشور افزوده شده است. بر اساس این گزارش، افزایش طبیعی جمعیت دیروز نیز ۹۷۶ نفر بود که نسبت به مدت مشابه در هفته گذشته ۴۵۸ نفر افزایش داشته است.

در هفته‌ای که گذشت به تعداد پسرها ۱۳ هزار و ۵۵۱ نفر و به تعداد دخترها ۱۲۹ هزار و ۹۱۸ نفر افزوده شد به این ترتیب تعداد پسران از ۶۰ هزار و ۳۹۹ در هفته گذشته به ۷۳ هزار و ۹۵۰ نفر در این هفته و تعداد دختران در همین مدت زمان از ۵۷ هزار و ۵۶۷ به ۷۰ هزار و ۴۸۵ نفر رسید. این در حالی است که به تعداد ولادت‌ در نقاط شهری ۲۰ هزار و ۶۴۵ نفر و به تعداد ولادت‌ در نقاط روستایی ۵ هزار و ۸۲۳ نفر افزوده شد به این ترتیب ولادت‌های نقاط شهری از ۹۲ هزار و ۱۴ نفر به ۱۱۲ هزار و ۶۵۹ نفر و ولادت‌های نقاط روستایی از ۲۵ هزار و ۹۵۳ نفر به ۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.