مجمع دانشجویان حزب‌الله: حاشیه‌های سفرهای استانی مورد پسند مردم نیست

دنیای اقتصاد- پیش‌ترها محمود احمدی‌نژاد به تنهایی چهره سفرهای استانی و همایش‌های مهم دولتی بود اما این روزها اسفندیار رحیم مشایی نیز حائز این جایگاه شده است. این امر که از سوی رسانه‌ها و فعالان سیاسی به کنشی انتخاباتی تعبیر می‌شود واکنش‌هایی نیز در پی داشته است، چنانکه افزون بر سیاسیون پایتخت‌نشین، موضع‌گیری‌هایی در دیگر نقاط کشور برانگیخته است. در این زمینه و همزمان با قصد رییس‌جمهور برای انجام سفر استانی دیگری به آذربایجان شرقی، دانشجویان شورای هماهنگی حزب‌الله این استان دست به کار شده و در بیانیه‌ای خواستار خودداری وی از همراه کردن رحیم مشایی در سفر به تبریز شدند.

این تشکل همچنین نسبت به کمیت استقبال از رییس‌جمهور در سفر امروز در صورت حضور مشایی هشدار داده و تاکید کرده است که در این‌صورت: «شاهد حضور کم رنگ جوانان حزب اللهی خواهیم بود.»

«استقبال» دقیقا همان نکته‌ای است که در چند هفته اخیر به محلی برای مانور رسانه‌های حامی و منتقد دولت بدل شده است. در آیینه رسانه‌های اصولگرایان منتقد دولت، استقبال از دور جدید سفرهای استانی دولت به مانند گذشته چشمگیر نیست، اما به روایت رسانه‌های دولتی استقبال از دولت همچنان ادامه دارد و این سایت‌ها و روزنامه‌های منتسب به منتقدانند که چشم بر شور استقبال از جریان حاضر در دولت بسته‌اند. با این وجود انتظار می‌رود که با انذارهای دو تشکل ارزشی تبریز نسبت به حضور مشایی در سفرهای استانی، شاهد سرایت این دست از واکنش‌ها به مناطق دیگر بود. در این بین، اما حامیان دولت نیز دست از کار نکشیده و حمایت‌هایشان از این جریان را ادامه می‌دهند. نظیر این حمایت‌ها لبیک جمعی از وبلاگ نویسان به همایش «حماسه حضور» در اصفهان بود که با حضور احمدی‌نژاد و مشایی برگزار شد. در این همایش جوانان و وبلاگ‌نویسانی حضور داشتند که گفته می‌شد حامی «گفتمان بهار» اند اما در سفر استانی قبلی در خوزستان همه چیز این‌قدر بر وفق مراد نبود. چنانکه در جریان دعوت احمدی‌نژاد از مشایی برای سخنرانی در جمع عشایر و طوایف خوزستان برخی حاضران نسبت به جنبه انتخاباتی سخنرانی مشایی اعتراض کردند.

پیش از این نیز به صورت جسته و گریخته انتقادات و اعتراضاتی به همراهی‌های مشایی و احمدی‌نژاد صورت گرفته بود، اما این بار جزو معدود دفعاتی است که تشکل‌هایی از طریق اطلاعیه و بیانیه، نارضایتی خود را حضور مستمر مشایی در کنار رییس‌جمهور و پررنگ شدن جنبه تبلیغاتی این اقدام اعلام می‌کنند. طرفه آنکه اندکی بعد از انتشار بیانیه مربوط به شورای هماهنگی حزب‌الله آذربایجان شرقی، «جامعه زینب تبریز» نیز به حمایت از خواسته این شورا مبنی بر نیامدن مشایی به تبریز برخاست و نظیر همین مطالبه را از محمود احمدی‌نژاد خواستار شد. این تشکل همچنین جویای «علت حضور» مشایی در سفرهای استانی دولت شد و به نوعی خواستار این توضیح شد که حضور رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در این برنامه‌ها چه دلیلی دارد.

علت حضور مشایی چیست؟

در بیانیه مجمع دانشجویان شورای هماهنگی حزب‌الله، آمده است: «حضور آقای مشایی در کنار ایشان (محمود احمدی‌نژاد) در برخی از تجمعات مردمی رنگ و بوی تبلیغات انتخاباتی به خود گرفته و خیلی‌ها را به این خیال می‌اندازد آقای احمدی‌نژاد، که سال‌ها داعیه‌دار دفاع از بیت‌المال بوده است اینک خود، سفرهای هزینه‌دار از بیت‌المال را برای فرد خاصی مصادره می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بخش دیگری از بیانیه مجمع دانشجویان شورای هماهنگی حزب‌الله آذربایجان‌شرقی ضمن خیرمقدم به رییس‌جمهور برای حضور در تبریز تاکید شده است: «در سفرهای استانی اخیر ایشان (رییس‌جمهور) حاشیه‌هایی به وجود آمده است که مطلوب و مورد پسند مردم شهید پرور و حزب‌اللهی نیست.»

همچنین در بیانیه جامعه زینب(س) تبریز نیز با تاکید بر «حفظ آرامش جامعه و اجتناب از تشویش اذهان و اعمال تحریک‌آمیز»، آمده است: «متاسفانه برخی از افراد و باندهای قدرت طلب که آینده‌ای را برای خود متصور نمی‌‌باشند فعالیت‌های تخریبی و اقدامات تنش‌زای خود را افزایش داده و با

سوء استفاده از صبر و بردباری مقام معظم رهبری و مردم ولایتمدار ایران اسلامی بر دامنه اعمال تحریک‌آمیز خود افزوده‌اند که نمونه‌هایی از این مسائل در جریان دور جدید سفرهای استانی هیات دولت در نقاط مختلف کشور به وقوع پیوسته و بیم آن می‌رود که اصرار بر چنین اعمالی، جامعه را دچار بحران و درگیری‌هایی سازد که هیچ نفعی برای مردم و کشور ندارد.»