احکام متهمان تا ۱۰روز آینده اعلام می‌شود

دنیای اقتصاد - سرانجام پس از برگزاری یازده جلسه پرحاشیه و غیرعلنی رسیدگی به پرونده کهریزک پایان یافت . به گزارش خبرگزاری فارس، قاضی مدیر خراسانی رییس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری دیروز خاتمه رسیدگی به پرونده کهریزک را اعلام کرد.

رسیدگی به پرونده قضات تعلیق شده کهریزک به مدت یازده جلسه ادامه داشت ودیروز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد. پیش‌بینی می‌شود قاضی مدیر خراسانی ظرف مدت ۷ تا ۱۰ روز احکام متهمان را صادر کند.

در جلسه نوبت صبح این دادگاه آخرین دفاعیات سعید مرتضوی در دادگاه کهریزک قاضی گرفته شد. مرتضوی در دفاع از خود لایحه ۳۷ صفحه‌ای تنظیم کرده بود. حدود ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه پس از دفاعیات مرتضوی قاضی پرونده تنفس اعلام کرد و در جلسه بعد از ظهر نیز آخرین دفاعیات حیدری فر از دیگر متهمان پرونده استماع شد.

رضایت جوادی‌فر تاثیری در روند دادگاه ندارد

در حاشیه این دادگاه وکیل خانواده یکی از قربانیان کهریزک گفت: رضایت آقای جوادی فر هیچ تاثیری در روند دادگاه ندارد و این موضوع در دادسرا در حال رسیدگی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، کمالی درباره آخرین دفاعیات مرتضوی نیز گفت: آقای مرتضوی تاکنون در آخرین دفاعیات خود به موضوع جدیدی که در روند رسیدگی تاثیر داشته باشد اشاره نکرده و همچنان هیچ مسوولیتی را به گردن نمی‌گیرد.

متهم: بازداشتگاه کهریزک قانونی بود

همچنین یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک گفت: پرونده‌ام در خصوص افشای مباحث دادگاه به دادسرا ارجاع شده و من برای آخرین دفاعیات خود نیاز به دو جلسه صحبت دارم.

علی‌اکبر حیدری‌فر افزود: آقای کامرانی اتفاقات دادگاه را افشا کرده و مدعی بود که مدیرکل سازمان زندان‌ها اعلام کرده بازداشتگاه کهریزک غیرقانونی است. در حالی که آقای سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران در جلسه دادگاه اعلام کرده بود بازداشتگاه قانونی بوده اما نظارتی بر روی آن انجام نمی‌شده است.حیدری فر ادامه داد: ما با رییس دادگاه توافق کرده بودیم اگر یکی از طرفین مصاحبه‌ای در خصوص اتفاقات دادگاه انجام دهد ما نیز ۵ دقیقه بعد در جواب مصاحبه خواهیم کرد. صحبت‌های آقای کامرانی نشر اکاذیب بود. وی همچنین در خصوص اظهار شهود نیز گفت: ما از دادگاه درخواست کرده بودیم شهود مورد نظر ما را ارسال کند که دادگاه این موضوع را نپذیرفت.