دنیای اقتصاد: معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: هیچ خطری همانند فساد نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی‌کند و دشمنان این نظام در تلاش هستند با بزرگنمایی برخی تخلفات صورت گرفته، اعتماد مردم را که مهم‌ترین سرمایه کشور است، خدشه‌دار کنند.به گزارش «ایرنا» اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که سه‌شنبه گذشته به ریاست او برگزار شد، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب خود پرچمدار مبارزه با فساد هستند و ما نیز باید با جدیت و بدون هرگونه خط قرمز، مبارزه با فساد را دنبال کنیم؛ چراکه مماشات و برخورد جناحی و دوگانه بزرگ‌ترین آفت مبارزه با فساد است.

جهانگیری با یادآوری اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی براساس فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است، تصریح کرد: باید از حمایت و پشتیبانی‌های ایشان در مبارزه با تخلفات و فساد استفاده و با متخلفان در هر رده و جایگاهی که هستند، برخورد کنیم. البته اگر به مدیری بی‌جهت اتهام‌زده شود نیز باید از او دفاع کنیم؛ چراکه نظام مدیریتی و مدیران کشور یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند. او همچنین بر ضرورت پرهیز از رسانه‌ای شدن مطالبی که فاقد سند و مدرک بوده و نیز خودداری از بزرگنمایی تاکید و اظهار کرد: جز با شفافیت و کمک رسانه‌ها نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر در مبارزه با فساد دست پیدا کنیم.

لزوم پیگیری املاک نجومی

او همچنین در ادامه این جلسه به موضوع املاک نجومی در شهرداری تهران نیز اشاره و تاکید کرد: این موضوع در رسانه‌ها منتشر شد و افکار عمومی را دچار رنجش کرد که لازم است سازمان بازرسی کل کشور، وزارت کشور و دبیرخانه ستاد پس از تکمیل گزارش دادستان کل کشور درخصوص این پرونده، پیگیری و بررسی جدی موضوع را به گونه‌ای انجام دهند که چنانچه واقعا حقی از بیت‌المال ضایع شده و تخلفی صورت گرفته است با متخلفان برخورد شود. جهانگیری با یادآوری تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت مبارزه جدی با فساد و نیز فلسفه ایجاد ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و نقش فراقوه‌ای آن در مبارزه با فساد افزود: در فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری تاکید شده است که ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌تواند حتی دستگاه‌ها و نهادهای زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری را نیز مورد رسیدگی قرار دهد. او ادامه داد: بر این اساس چنانچه ستاد در روند رسیدگی به پرونده‌ای با مشکل یا بن‌بست مواجه شود، آن را به مقام معظم رهبری گزارش خواهد کرد تا موانع پیش رو از این طریق برطرف شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین به موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: لازم است این موضوع با حساسیت و جدیت بررسی شود تا در صورت محرز شدن تخلف با عوامل آن برخورد قانونی شود. او همچنین روز گذشته در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: توان موشکی ایران شاخص اصلی در بازدارندگی است که باید این توان تقویت و از آن حفاظت کرد تا تصور تعرض به جمهوری اسلامی ایران از ذهن دشمنان خارج شود. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، او گفت: در این سال‌ها کمک‌هایی که به نیروهای مسلح شده بیش از توان بودجه‌ای دولت بوده است. البته ما حمایت از نیروهای مسلح را وظیفه دولت می‌دانیم و این حمایت‌ها باید بیشتر هم بشود. جهانگیری افزود: در طول این سال‌ها با سخت‌ترین بودجه کشور مواجه بودیم و سال گذشته بدترین سال بودجه‌ای پس از جنگ بود.