عضو ناظر صندوق توسعه ملی در مجلس از حداکثر حقوق ۱۶ میلیون تومانی اعضای هیات عامل صندوق خبر داد. محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس‌ با اشاره به جلسه اخیر هیات امنای صندوق توسعه ملی‌ اظهار کرد: قرار بود در این جلسه یکی دیگر از اعضای هیات عامل صندوق معرفی و منصوب شود که به دلیل کمبود وقت و عدم آماده بودن رزومه داوطلبان از دستور کار خارج و به جلسه بعدی هیات امنا موکول شد.

عضو ناظر صندوق توسعه ملی در مجلس در پاسخ به این سوال که برگزاری جلسات هیات عامل بدون حضور یک عضو منع قانونی ندارد، تصریح کرد: طبق قانون برنامه پنجم و اساسنامه صندوق، برگزاری جلسات بدون حضور یکی از اعضای هیات عامل منع قانونی ندارد و با نصف به اضافه یک اعضا جلسه رسمیت می‌یابد. وی با اشاره به اینکه یکی از اعضای معرفی شده به هیات امنا برای عضویت در هیات عاملی صندوق مشکلی در رابطه با مدرک تحصیلی داشت، عنوان کرد: به همین دلیل این فرد انتخاب نشد، در حال حاضر نیز سه نفر به هیات امنا معرفی شدند و نیاز مبرم صندوق به یک فرد متخصص در زمینه بانکی و امور بین‌الملل است.

حسینی در مورد اصلاح مقررات مربوط به حقوق اعضای هیات عامل صندوق اظهار کرد:‌ دیروز مصوبه‌ای گذراندیم و ایرادهای مقررات امور استخدامی برطرف شد و در حال حاضر حقوق اعضا تابع مصوبات شورای حقوق و دستمزد است که بر اساس قانون کار و طبقه‌بندی مشاغل انجام شده است. عضو ناظر صندوق توسعه ملی در مجلس تاکید کرد: حداکثر حقوق در نظر گرفته شده برای اعضا با تمام مزایا و پاداش ۱۶ میلیون تومان در ماه است. او در پاسخ به این سوال که بر اساس شورای حقوق و دستمزد مسوولان دولتی که حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند، چرا برای اعضای هیات عامل صندوق تا ۱۶ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به هم‌ترازی رئیس صندوق با بانک مرکزی این موضوع بر اساس همین مبنا بوده، اما در بانک مرکزی ۱۱ میلیون تومان حداکثر پرداختی است و صندوق مانند شرکت‌های عمومی غیردولتی پیش‌بینی شده بود.

او افزود: اگر حقوق با تمام مزایا و پاداش اعضا همین قدر بماند، باید خدا را شکر کنیم.

طبق تبصره ۵ ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه تصمیمات هیات عامل با حداقل سه رای نافذ است.