دنیای اقتصاد: دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به سرکوب‌های مسلمانان در برخی کشورهای منطقه به‌دست حکومت‌های‌شان، تاکید کرد در بسیاری از این تنش‌ها دست سعودی‌ها رو شده است و می‌دانیم که آنها از این حکومت‌های سرکوبگر حمایت می‌کنند. به گزارش «ایسنا» علی‌اکبر ولایتی صبح دیروز در این اجلاس که در بغداد و با حضور حیدرالعبادی، نخست‌وزیر و سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و شماری از شخصیت‌های جهان اسلام برگزار شد، حضور یافت.

ولایتی با بیان اینکه پنج سال از آغاز موج بیداری اسلامی گذشته است، گفت: «این مجمع با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی شکل گرفت و باید بدانیم که امروز جریان تکفیری به‌دنبال به انحراف کشیدن موج بیداری اسلامی است.» او ادامه داد: «همه مسلمانان وظیفه دارند بیش از گذشته در مقابل اندیشه ویرانگر تکفیری موضع‌گیری کرده و تلاش کنند ریشه این شر را بخشکانند.»

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به مبارزات مردمی ملت سوریه و عراق، تاکید کرد: «در سوریه مردم در مقابل داعش ایستاده و پیشروی‌های بسیار خوبی داشتند و در مسیر به شکست کشاندن داعش حرکت می‌کنند.» او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سیاست‌های عربستان سعودی گفت: «آنها در مبارزات خود صادق نیستند یا خود را به آن راه می‌زنند. این در حالی است که مردم سوریه با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند و نیروهای مردمی در عملیات آزادسازی موصل همگام با نیروهای دیگر حرکت می‌کنند. علاوه بر این نیروهای مردمی در عراق هم پابه‌پای ارتش، ‌نیروهای پلیس و کردها به‌دنبال آزادسازی موصل هستند. در این شرایط مهم‌ترین نکته این است که اجازه حرکت تروریست‌ها از موصل به سمت مناطق دیگر را ندهیم.» ولایتی با اشاره به بمباران یمن به دست عربستان سعودی گفت: «بیش از یک سال و نیم است که سعودی‌ها یمن را بمباران می‌کنند، ولی مردم دست از مبارزه خود برنداشتند. ما در این کشور شاهد جنایات بسیاری هستیم که سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.» او ادامه داد: «رژیم صهیونیستی در مقابل انصارالله قرار گرفته است و عربستان سعودی هم نشان داده جز حرف زور نمی‌فهمد. با این حال مردم مبارز یمن دست از ایستادگی برنمی‌دارند.»