دنیای اقتصاد: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌و‌گو با «ایلنا» با اشاره به حیف ومیل ۱۳۷ میلیون دلار از بیت‌المال در جریان خرید دو دکل نفتی گفت: شرکت تاسیسات دریایی در دولت قبل پیش از اینکه مشخص شود شرکت واسطه‌ای «DEAN» مالک واقعی دکل نفتی «فورچونا» بوده یا خیر، جهت خریداری این دکل نفتی، قراردادی به مبلغ ۸۷ میلیون دلار امضا می‌کند و این درحالی است که قیمت کارشناسی این دکل نفتی ۶۶ میلیون دلار بوده و در عمل مبلغ ۲۱ میلیون دلار بیشتر از قیمت واقعی پرداخت شده است.

این در حالی است که اساسا دکلی در کار نبوده و با توجه به اینکه شرکت «DEAN» مالک این دکل نبوده، هرگز دکلی تحویل شرکت تاسیسات دریایی ایران نمی‌شود. بهرام پارسایی همچنین به قرارداد خرید دکل نفتی دیگری نیز اشاره کرد و گفت: دکل نفتی «گلوبال پرل» که در جریان توفان کاترینا دچار خسارت سنگین شده بود، در سال ۲۰۰۷ میلادی (حدود سال‌های ۸۶ تا ۸۷) به قیمت ۳۷ میلیون دلار خریداری و برای انجام تعمیرات به شارجه منتقل می‌شود، اما به‌دلیل تحریم‌ها هیچ شرکتی حاضر به همکاری برای انجام تعمیرات نمی‌شود. پارسایی ادامه داد: این دکل نفتی تا حدود دو سال پیش بلاتکلیف باقی می‌ماند و مبلغ ۷ میلیون دلار نیز به‌منظور هزینه‌های نگهداری آن به شرکتی در شارجه پرداخت می‌شود و در نهایت این شرکت اعلام می‌کند که در صورت ادامه این روند دکل منهدم خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود ادامه داد: در نهایت بنابر کارشناسی‌هایی که اخیرا انجام شده، این دکل حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری می‌شود و این در حالی است که از سال ۸۶ تا کنون حدود ۴۴ میلیون دلار به‌منظور خرید و نگهداری این دکل هزینه شده که ضرر و زیان حاصل از آن با احتساب تورم و قیمت دلار به‌مراتب بیش از ۵۰ میلیون دلار خواهد بود.