دنیای اقتصاد: سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه‌ریزی سال ٩٦ بر مبنای عملکرد تهیه می‌شود که روش نوینی در بودجه‌ریزی است، گفت: پیش‌نویس لایحه بودجه ۹۶ تا اواسط آبان ماه از سازمان برنامه و بودجه به دولت می‌رود. محمدباقر نوبخت همچنین از رشد اقتصادی ۴/ ۴ درصدی در سه ماه نخست امسال خبر داد.سخنگوی دولت روز گذشته در یک نشست خبری در پاسخ به شایعات مربوط به استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق اظهارات آقای جنتی بهتر است چند روز صبر کنید.

اشاره نوبخت به اظهارات سه روز پیش علی جنتی، وزیر ارشاد بود که در واکنش به شایعه تقدیم استعفایش به رئیس‌جمهوری، اعلام کرده بود: چند روز صبر کنید تا نتیجه مشخص شود.سخنگوی دولت درخصوص وضعیت برنامه ششم توسعه نیز گفت: این لایحه یک‌بار در مجلس نهم و بار دیگر در مجلس دهم مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کلیات آن به تصویب رسید و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز با اکثریت آرا به آن رای مثبت داد.نوبخت افزود: در حال حاضر مواد این لایحه در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و بررسی ۶ ماده به انتها رسیده است و از فعالیت نمایندگان به‌ویژه نمایندگان کمیسیون تلفیق در تعامل و همکاری با دولت تشکر می‌کنیم. به گزارش «ایسنا» سخنگوی دولت همچنین درباره اجرای سیاست‌های کلی انتخابات از سوی دولت گفت: ما در حال بررسی این سیاست‌ها هستیم و هر آنچه برای ایجاد دقیق سیاست‌ها لازم باشد لایحه آن را تهیه و تقدیم مجلس می‌کنیم.او در پاسخ به این پرسش که دولت چه اقدامی انجام می‌دهد تا همان‌طور که در سیاست‌های کلی انتخابات تاکید شده است از دخالت در انتخابات پرهیز کند، اظهار کرد: در این سیاست‌های کلی مطرح شده است که نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه نباید در انتخابات دخالت کنند که وصیت‌نامه امام (ره) هم به آن اشاره کرده است. امیدواریم همه عزیزان ما که مخاطب این سیاست‌ها و وصیت‌نامه امام (ره) هستند براساس آن و اطاعت از فرامین رهبری عمل کنند. شما هم هر جا دیدید دولت به این سیاست‌ها عمل نکرده تذکر بدهید.در ادامه این نشست سخنگوی دولت، در پاسخ به سوالی در مورد وعده رئیس‌جمهوری در مورد رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی گفت: رسانه‌ای کردن یک موضوع لزوما به معنای اقدام موثر نیست و رسانه‌ای نکردن هم دلیل فراموشی یک مطالبه نیست. لزومی ندارد اقدامات دولت در این زمینه رسانه‌ای شود چون موضوع را حل نمی‌کند. دولت به همه وعده‌های خود پایبند است و برای اجرایی شدن آن تلاش می‌کند که البته تحقق برخی وعده‌ها بنا به شرایطی دشوارتر است.او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا گزارش واگذاری املاک شهرداری به دولت رسیده است، اظهار کرد: هنوز در هیات دولت گزارشی به ما نرسیده است.

هیچ طرح نیمه تمامی واگذار نشده است

نوبخت در مورد واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به برخی افرادی که صلاحیت ندارند، با بیان اینکه سیاست دولت براساس الزام قانونی، واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به مردم است به اصلاح دستورالعمل چگونگی واگذاری طرح‌ها از سوی شورای اقتصاد برای آسان‌تر کردن شرایط اشاره کرد و گفت: پس از دو بار اصلاح طرح‌ها، تاکنون یک مورد هم کسی از این طرح‌ها دریافت نکرده و واگذار نشده است.