ایسنا: ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت سی‌وچهارمین سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب، آیت‌الله عطاالله اشرفی‌اصفهانی گفت: امروز ما برای منافع ملی خودمان در سوریه می‌جنگیم. در سنگر اول باید جلوی دشمن را گرفت وگرنه مرحله به مرحله به خاک و خانه‌ات نزدیک می‌شود. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه هر نهضت قیام و انقلابی برای ابدی‌شدن به دو مولفه خون و پیام نیاز دارد، گفت: برای اینکه انقلاب‌ها دچار تحریف و بدعهدی نشوند، باید پیام داشته باشند. حفظ این پیام نیازمند خون است و ارزش‌دادن به این خون مجددا احتیاج به پیام دارد. می‌خواهم بگویم که خون و پیام دو مولفه اصلی برای حفظ و ادامه راه انقلاب‌هاست.

او ادامه داد:‌ پیامبر اسلام حضرت‌محمد(ص) آمد تا انسان‌ها را از انحطاط و بت‌پرستی نجات دهد. سختی‌های زیادی هم در این راه کشید. ایشان پیامی را برای مسلمانان به‌جا گذاشت، اما با توجه به بدعهدی‌هایی که پس از رحلت ایشان در تاریخ اسلام ایجاد شد نیاز بود تا امام حسین (ع) قیام کند و با خون خود این پیام را حفظ کند. در ادامه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) برای حفظ خون امام حسین (ع) پیام عاشورا را به نسل‌های بعدی انتقال دادند. باید برای جوانان‌مان تبیین کنیم که چرا امام حسین (ع) قیام کرد و امام حسن (ع) صلح را پذیرفت. وظیفه ماست تا تفاوت میان این دو را به آنها توضیح دهیم. تفاوت در زمانه حکومت‌داری معاویه و یزیدبن معاویه بوده است. معاویه عوام‌فریب بود و یزید علنا مرتکب جنایت می‌شد.

او همچنین گفت: بزرگ‌ترین خیانت به یک جامعه را کسی می‌کند که عوام‌فریب است. خیانتکار کسی است که مردم جامعه را در انحطاط و جمود فکری نگه می‌دارد. وقتی که مردم را در نادانی و نفهمی نگه داری می‌توانی از آنها استفاده کنی. همه خیانت‌کاران تاریخ اول مغز مردم را شست‌وشو دادند و سپس بر آنها سوار شدند. ملت زنده هیچ‌گاه زیر بلیت خرافات و موهومات نمی‌رود. معاویه و جریانش عوام‌فریبی کردند و چهره دین را تغییر دادند و با حرف‌های فریبنده‌شان مردم را گول زدند. جوانان تاریخ را با دقت بخوانند، آنگاه متوجه می‌شوند که بسیاری از اتفاقاتی که رخ می‌دهد در گذشته هم تکرار شده است. او همچنین گفت: امام حسین (ع) نمی‌خواستند که برای قدرت قیام کنند بلکه ایشان تاکید داشتند که می‌خواهند جلوی انحراف دین را بگیرند. امام خمینی‌(ره) هم در زمان پیروزی انقلاب تاکید می‌کردند که برای حفظ اسلام آمدند.

ناطق نوری با بیان اینکه وقتی امام انقلاب کرد خیلی‌ها نق می‌زدند، گفت: امام(ره) با هوشیاری از خطبه‌ها بهترین بهره‌برداری را به سود اسلام انجام می‌دادند و به همین دلیل در ۲۵ شوال خطاب به شاه گفت کاری نکن که بدهم از مملکت بیرونت کنند. ناطق نوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقایع منطقه خاورمیانه و جنگ سوریه گفت: یپش خودتان فکر کنید که چرا اینقدر آمریکا با ما دشمن است؟ چرا سعودی‌های خبیث آنقدر از ما کینه دارند؟ آنها دنبال این بودند که نقشه خاورمیانه بزرگ خود را اجرا کنند. سوریه را از نفس بیندازند و پل ارتباطی ما با لبنان را قطع کنند. وقتی ارتباط ما با حزب‌الله لبنان قطع شود به راحتی حزب‌الله لبنان را سرکوب می‌کنند و در ادامه با فلسطینی‌هایی که امروز به جای سنگ با موشک می‌جنگند، برخورد می‌کنند.