ایسنا نوشت: قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دیروز در تذکری شفاهی در صحن علنی گفت: یک نفر به بانک سرمایه ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد بدهکار است و ۹۰ درصد تسهیلات تنها به ۳۰ نفر داده شده است. احمدی لاشکی ادامه داد: بانک سرمایه تنها در سال ۹۴ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت و زیان دیده است. این بانک در ۲ سال ۶ مدیرعامل عوض کرده که شاید برای سرپوشی از بروز تخلفات باشد.

متقاضیان تاسیس مدارس غیردولتی باید «مسلمان» باشند

همچنین به گزارش «ایلنا»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درخصوص لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر‌دولتی اعاده شده از شورای نگهبان، مدارس اقلیت‌های دینی را فقط مجاز به ثبت‌نام از دانش آموزان اقلیت‌های دینی و مصوب کردند که متقاضیان تاسیس مدرسه یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی باید واجد شرایطی باشند که بر این اساس «ایمان به دین مبین اسلام» به این ماده اضافه شد.

تذکر درباره حذف نام بلوچستان از کتب درسی

در ادامه اخبار روز گذشته مجلس، اکبر رنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس با قرائت تذکرات کتبی نمایندگان گفت: علی کرد، نماینده مردم خاش و جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح درباره علت حذف عنوان بلوچستان از کتب درسی مدارس و لزوم تذکر جدی به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این باره شد.

توصیه کریمی قدوسی به روحانی

در خبری دیگر، یک نماینده مجلس دهم از حسن روحانی خواست که برای انتخابات دور بعد ریاست‌جمهوری کاندیدا نشود. به گزارش خبرآنلاین، جواد کریمی قدوسی در نطق میان دستور خود گفت: جناب آقای روحانی، نظرسنجی‌های عمومی می‌گوید به مصلحت شما و کشور نیست که دوباره کاندیدا شوید. خود شما هم تردید دارید. نیایید تا کشور را از این بن بست نجات بدهیم و کسانی بیایند که مردم می‌خواهند. وی ادامه داد: در یک کلمه، از شما به خیر و از ما به سلامت.

پیام قدردانی هاشم‌زایی

همچنین به گزارش «ایسنا» عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران و رئیس سنی مجلس دهم در طی بهبود وضعیت جسمی خود پیام قدردانی را منتشر کرد. هاشم‌زایی که در ۱۶ مهر ماه در پی حادثه رانندگی در ۱۲۰ کیلومتری اردکان دچار سانحه و مصدومیت شده بود، در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد تحت مداوا قرار گرفت.

درخواست جمعی از نمایندگان از رئیس قوه‌قضائیه

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا»، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه‌قضائیه خواستار ورود وی به پرونده نرگس محمدی و اعمال رأفت اسلامی در این پرونده شدند.