دنیای اقتصاد: هفت ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، همچنان گزینه‌های گروه‌های اردوگاه اصولگرایان در ‌هاله‌ای از ابهام است. در جدیدترین اظهارنظرها از این اردوگاه، غلامعلی حداد عادل درباره گزینه‌های انتخاباتی اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی تاکید کرد که اصولگرایان دراین باره هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: بالاخره دوستان مشورت‌هایی می‌کنند که بتوانند به نحو شایسته‌ای در انتخابات حضور یابند. او در پاسخ به سوالی درخصوص حضور شخصیت‌هایی چون علی لاریجانی و ضرغامی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم نیز گفت: اینها همه گمانه‌زنی است؛ هیچ‌کدام نیست.

براساس آنچه «ایرنا» از اظهارات این نماینده پیشین مجلس در جمع خبرنگاران گزارش داده، حدادعادل در حاشیه مراسم ترحیم مادر حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در ارزیابی وحدت اصولگرایان برای انتخابات آتی گفت: اصولگرایان در انتخابات مجلس به وحدت خوبی مخصوصا در تهران رسیده‌اند و آن تجربه چراغ راه آینده اصولگرایان است؛ اگرچه ما در تهران موفق نشدیم، ولی این ناشی از تفرقه ما نبود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آن وحدت در جای خودش صحیح و موثر بود؛ ضعف ما از جاهای دیگر بود. امیدواریم با استمرار وحدت قبلی ضعف‌های خودمان را در آینده جبران کنیم.

حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری درخصوص مرکزیت جامعه روحانیت مبارز هم گفت: جامعه روحانیت همیشه نقش مهم و جایگاه شایسته خودش را دارد و همه تشکل‌ها و قشرها باید با وحدت بیشتری در انتخابات حضور یابند. نماینده سابق تهران در مجلس همچنین درخصوص ارزیابی درباره انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نیز گفت: زود است از حالا ارزیابی کنیم برای اینکه هنوز فصلش نرسیده است. حداد عادل در پاسخ به این سوال که ساز و کار ائتلاف در بین اصولگرایان از چه موقع آغاز می‌شود نیز گفت: کم‌و‌بیش شروع شده و روز به روز محکم‌تر می‌شود.

جبهه یکتا : به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم

از سوی دیگر گروهی دیگر از اصولگرایان نیز از نرسیدن به نتیجه مشخص درباره گزینه خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سخن می‌گویند. کامران دانشجو، وزیر علوم دولت سابق و عضو شورای مرکزی جبهه یکتا درخصوص برنامه‌های این تشکل برای انتخابات ۹۶ گفت: حتما در مسیر یک گزینه می‌رویم، اما تلاش بر این است که در مسیر رهبری بوده و تفرقه وجود نداشته باشد؛ یعنی در بین اصولگرایان ایجاد انشقاق نکند. به گزارش «ایرنا» کامران دانشجو نیز در حاشیه مراسم ترحیم مادر وزیر اطلاعات دولت سابق در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص گزینه مورد نظر این تشکل برای انتخابات آتی گفت : دو، سه هفته‌ای است که در حال مذاکرات و برگزاری جلسات هستیم، اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم. او افزود: در حال تعیین شاخص‌ها هستیم که چه شاخص‌هایی باید باشد و بالاخره کارهایی باید صورت گیرد؛ اینکه افراد چه برنامه‌هایی دارند، صحبت می‌کنند تا به یک جمع‌بندی برسند. جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) تشکلی سیاسی اصولگرا است که برخی اعضای دولت نهم و دهم و نیز برخی نمایندگان مجلس آن را تشکیل داده‌اند.

جمع‌بندی مشترک برای گزینه مطلوب

همچنین پرویز سروری، قائم‌مقام جبهه رهپویان در گفت‌و‌گویی با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که برای انتخاب گزینه مطلوب در انتخابات آینده به جمع‌بندی مشترک خواهیم رسید. او گفت: تلاش خواهیم کرد گزینه مطلوب ما مورد تایید طیف‌های دیگر نیز باشد یا به جمع‌بندی مشترکی برسیم. سروری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در نهایت با جریان اصولگرایی و شورای اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ ائتلاف می‌کنید،یا خیر گفت: هنوز شورایی برای انجام این موضوع شکل نگرفته است اما تلاش ما این است که گزینه مقبولی را در جریان نیروهای انقلاب انتخاب کنیم.