دنیای‌اقتصاد: وزیر اطلاعات از کشف و خنثی‌سازی عملیات تروریستی گروه‌های تکفیری و دستگیری چند تبعه خارجی در استان فارس خبر داد. سیدمحمود علوی افزود: در این عملیات ۱۰۰ کیلوگرم مواد منفجره کشف و چند تن از اتباع خارجی نیز دستگیر شدند. وزیر اطلاعات همچنین گفت: اسناد موجود نشان‌دهنده خط‌دهی دشمنان ایران اسلامی از آن سوی مرزها در هدایت عناصر تروریست برای ایجاد نزاع‌های مذهبی در داخل کشور بوده که با هوشیاری مردم شریف ناکام مانده است. همچنین دبیر شورای تامین استان فارس از وابستگی عوامل تروریستی دستگیر شده به گروهک تکفیری داعش خبر داد.

دستگیری 11 تروریست

همچنین ‌هادی پژوهش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در گفت‌وگو با «ایسنا» تاکید کرد که همه این افراد در شهر لار شناسایی و دستگیر نشده‌اند؛ بلکه در نقاط مختلف جنوب فارس از نقاط شهری و روستایی، مورد شناسایی قرار گرفته‌اند. او تعداد تروریست‌های دستگیر شده را ۱۱ نفر اعلام کرد.

ویژگی‌های جامعه اسلامی

از سوی دیگر وزیر اطلاعات در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: جامعه اسلامی که الگوی جامعه بشری است باید از آلودگی‌ها و منکراتی همچون دروغگویی، اتهام‌زنی به افراد، پرده‌دری و تفرقه‌افکنی مبرا و مصون باشد. به گزارش «ایرنا» سیدمحمود علوی با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که برخی افراد، رسانه‌ها، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تریبون‌ها بی‌پروا در مورد افراد یا نهادها اقدام به شایعه‌پراکنی، اتهام‌زنی، پرده‌دری و دروغگویی می‌کنند، افزود: این وضعیت ناپسند، زیبنده جامعه اسلامی نیست. او افزود: متاسفانه شاهد هستیم که این اتهامات بعضا متوجه کسانی است که سال‌ها صداقت و دلسوزی خود را برای نظام اسلامی ثابت کرده‌اند و تردیدی در علاقه‌مندی آنان به نظام و اسلام وجود ندارد و حتی سالیان متمادی به اسلام و نظام خدمت کرده‌اند.

علوی با اشاره به اینکه التزام به اصول و اخلاق اسلامی در بعضی از بخش‌ها کمرنگ و سطحی انگاشته می‌شود، گفت: متاسفانه ریختن آبروی افراد در جامعه شیوع پیدا کرده است و بسیاری از این اتهامات از اساس بی‌پایه و ناصحیح بوده و حتی اگر هم صحیح باشد کسی حق افشای آن را ندارد؛ چراکه آبروی افراد در اسلام حرمت دارد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه بسیاری از این اقدامات با اهداف و اغراض سیاسی انجام می‌شود، اضافه کرد: ممکن است کسانی که اقدام به این پرده‌دری‌ها و افشاگری‌ها می‌کنند با نیت علاقه‌مندی به نظام و رهبری این کارها را انجام دهند، اما مطمئن باشند که رهبر معظم انقلاب و ارکان نظام اسلامی نیز این اقدامات را تایید نکرده و نمی‌پسندند. به گفته علوی دروغگویی، شایعه‌پراکنی، اتهام‌زنی و ایجاد بدبینی بین نیروهای انقلاب نمی‌تواند وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف مشروع باشد.

بی‌دلیل به حریم افراد وارد نمی‌شویم

وزیر اطلاعات تجسس و سرک کشیدن در زندگی شخصی مردم را اقدامی ناپسند خواند و گفت: نیروهای اطلاعاتی که وظیفه برقراری مهم‌ترین رکن جامعه یعنی امنیت را دارند نیز برای اقدامات خود به حجت شرعی می‌رسند و بی‌دلیل و بی‌پروا به حریم افراد ورود نمی‌کنند. علوی حفظ امنیت روانی افراد و جامعه را در کنار امنیت فیزیکی مهم و بنیادین برشمرد و ادامه داد: آحاد جامعه باید از ناحیه حفظ آبرو و حیثیت شخصی و حرفه‌ای خود احساس امنیت و آرامش کنند چراکه این مقوله حساس، مهم و حیاتی است.