دنیای اقتصاد:رصد فعالیت‌های عربستان در منطقه و هشدار نسبت به تحریک نیروهای ضدانقلاب از سوی ریاض،روز گذشته محور اصلی سخنان دو مقام نظامی کشور بود. از یکسو سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل روز گذشته در کنفرانس ملی توسعه پایدار و پدافند غیرعامل باتاکید بر تغییر راهبرد عربستان نسبت به ایران، اعلام کرد:با همه توانمندی‌هایی که در کشور دارا هستیم، عربستان را زیر ذره‌بین کامل داریم. از سوی دیگر سردار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس با اشاره به تحریک نظامی نیروهای ضدانقلاب سنتی از سوی عربستان تاکید کردکه وزارت اطلاعات، ناجا و ارتش و سپاه و بسیج اشراف اطلاعاتی خوبی روی گروهک‌های ضد انقلابی و داعش دارند.

تغییر راهبرد عربستان نسبت به ایران

به گزارش «ایرنا» سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل روز گذشته در کنفرانس ملی توسعه پایدار و پدافند غیرعامل گفت: طی سال‌های اخیر، در سه حوزه جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی با اسرائیل، آمریکا و عربستان مناقشه داریم و اکنون ریاض جنگ نیابتی در منطقه شکل داده است. جلالی اظهار کرد: این مناقشه به گونه‌ای است که عربستان و رهبران آن استراتژی خود را نسبت به ایران تغییر داده‌اند و امروز استراتژی جنگ نیابتی از سوی آل‌سعود در منطقه شکل گرفته است. وی اظهار کرد: اسرائیل و عربستان امروز سلاح‌های زیادی را در منطقه طراحی کرده‌اند که این موضوع یک تهدید جدی علیه ما محسوب می‌شود. جلالی تاکید کرد: با همه توانمندی‌هایی که در کشور دارا هستیم، عربستان را زیر ذره‌بین کامل داریم و هرچه عربستان علیه ما در ذهن خود می‌پروراند، می‌تواند تهدیدی علیه ما باشد. جلالی با بیان اینکه امروز خلیج‌فارس صحنه جنگ میان ایران و عربستان است، گفت: مقامات آل سعود به خوبی می‌دانند با توجه به اینکه خلیج‌فارس برای دنیا و جهان اهمیت دارد، وقوع جنگ در این منطقه در ابتدا عربستان سپس ایران و آمریکا و درنهایت دنیا را متضرر خواهد کرد.همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: رهبران عربستان انسان‌های کم‌تجربه‌ای هستند و استراتژی آفندی نسبت به ما دارند و در اولویت‌ تهدید قرار می‌گیرند.

برگزاری رزمایش در استان‌های مختلف

همزمان با اعلام این مواضع ازسوی سردار جلالی،روز گذشته سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور پررنگ نظامی آمریکا در خلیج‌فارس، الگو قرار دادن آلمان و ژاپن و کاهش توان دفاعی را غفلت بزرگی عنوان کرد.او در گفت‌وگو با فارس، همچنین اعلام کرد: سلسله رزمایش‌هایی را در استان‌های مختلف اجرا خواهیم کرد که تا نیمه اول سال آینده به طول خواهد انجامید.

تحریک نظامی ضدانقلاب از سوی عربستان

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: اخیرا عربستان آمده و گروه‌های ضدانقلاب سنتی که ۲۲ سال تسلیم بودند و معاهده داشتند که هیچ کار نظامی علیه ایران نکنند و در فاز سیاسی باشند مثل حزب دموکرات ضد انقلاب کردستان و کوموله و سایر گروهک‌های کوچک و بزرگ را تحریک به اقدام نظامی کرده است. او گفت: اخیرا پیامکی آمده بود که مصطفی‌هجری، دبیرکل حزب منحله دموکرات کردستان درخواست کمک از اسرائیلی‌ها کرده است. این گروهک‌های بی‌ریشه هر روز به دلیل منافع مستکبران و تکفیری‌ها و کشورهایی مثل عربستان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. فضلی تاکید کرد: وزارت‌اطلاعات، ناجا و ارتش و سپاه و بسیج اشراف اطلاعاتی خوبی روی گروهک‌های ضد انقلابی و داعش دارند.

قصد ورود به انتخابات را نداریم

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین درخصوص ادعای دخالت نیروهای مسلح در انتخابات گفت: در همه انتخابات‌ها این حرف‌ها زده می‌شود اما اگر قرار بود ما دخالت کنیم که نتیجه چیز دیگری می‌شد. من از این جور اظهارنظرها تعجب می‌کنم. وی افزود: ما قطعا قصد ورود و دخالت در انتخابات را نداریم. ما خطوط قرمزی داریم و وقتی در تدابیر آن را دریافت کرد‌ه‌ایم، شرعا آن را رعایت خواهیم کرد. وی درخصوص موضوع معاهده FATF اظهار داشت: پاسخ‌ها به این موضوع داده شده و این قضیه باید کانون توجه قرار گیرد و حتما تاثیری در فعالیت سپاه و بسیج ندارد.

فتح خرمشهر پیروزی کامل نظامی ایران بر عراق

سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری، فرمانده کل سپاه نیز دیروز در اولین همایش سراسری فرماندهان قرارگاه امام حسین(ع)،فتح خرمشهر را پیروزی کامل نظامی ایران بر عراق دانست و گفت: فتح خرمشهر پس از یک سال و هشت ماه از آغاز جنگ، یک معجزه بود و بعد از آن هم شش سال و نیم برای استیفای حق و شناساندن متجاوز به دنیا، ایستادگی کردیم. به گزارش خبرگزاری فارس، جعفری در ادامه به وقایع ابتدای جنگ اشاره کرد و گفت: بنی‌صدر که صرفا بر امکانات، تجهیزات و اصول کلاسیک جنگ اعتقاد داشت در پی شکست ۱۷ دی‌ماه ۵۹ (هویزه) در دیدار با امام (ره) گفت ما دیگر توان اداره جنگ را نداریم و باید با صدام مذاکره کنیم!