الف نوشت: رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال ایران- کره در روز تاسوعا اظهار کرد: وزیر محترم در حد خود تلاش کرده این مسابقه را جابه‌جا کنند اما گفته شد این تقویم ۴ سال پیش چیده شده است وزیر اگرچه تلاش خود را کرده اما نتوانسته این تاریخ را جابه‌جا کند. آیت‌الله یزدی افزود: به ایشان می‌گویم «آقای وزیر! وزارت شما در سایه احترام به تاسوعا و عاشورا محقق شد، شما وزیر این نظام هستید؛ این نظام در سایه محرم و صفر محقق شده و این نعمت‌ها در سایه اسلام و انقلاب و عاشورا است. اینکه نمی‌توانید این مسابقه را جابه‌جا کنید این جواب‌ها قانع‌کننده نیست.» آیت‌الله یزدی خطاب به وزیر ورزش با تاکید بر اینکه اگر این برنامه را حذف کنید هر زیانی ببینید در برابر آن سودی که از احترام عاشورا به‌دست می‌آید، برابری می‌کند، خاطرنشان کرد: از وزیر ورزش خواهش می‌کنم این محاسبه را دقیق‌تر انجام دهند و مسابقه را تعطیل کنند؛ چراکه سود آن در حال و آینده بیشتر خواهد بود ضمن تقدیر از زحماتی که کشیده‌اند.

انتقاد شدیدآیت‌الله یزدی به برگزاری کنسرت در قم

در همین حال برگزاری کنسرت در شهر قم چندروزی است با اعتراض برخی از مراجع تقلید قم روبه‌رو شده است. در همین ارتباط روز شنبه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای با امضای آیت‌الله یزدی نسبت به برگزاری کنسرت در این شهر اعتراض کرد. در همین ارتباط آیت‌الله یزدی روز گذشته نیز در یک نشست خبری، وزیر ارشاد را احیاگر کنسرت‌ها در کشور دانست و گفت: ایشان در دوره وزارت خود همه روز مجالس بزرگداشت ویژه آوازه‌خوانان و تارزنان و برخی هنرمندان برگزار می‌کنند و آنها را تحت ترویج هنر اجرا می‌کنند. به گزارش «ایسنا» او افزود: دیروز در یک جشنواره تئاتر خیابانی عنوان کردند که تئاترهای خیابانی می‌تواند موجب نزدیکی ادیان به هم شود؛ در‌حالی‌که این مساله ناشی از بی‌سوادی است. یزدی تصریح کرد: بنده نسبت به کنسرتی که در قم برگزار شد اعتراض کردم. اگر فیلم آن کنسرت را ندیده بودم تصمیم دیگری می‌گرفتم، ولی وقتی فیلم کنسرت را دیدم، متوجه شدم تا چه حد حریم‌شکنی شده است. او با بیان اینکه مدیرکل ارشاد قم در این زمینه عذرخواهی کرده است، گفت: هیچ‌کس عذرخواهی او را نمی‌پذیرد چون حریم حرم شکسته شده است. حریم حوزه و مرجعیت در این واقعه شکسته شده و ایشان باید استعفا دهد و برود. رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین افزود: بنده به رئیس‌جمهوری توصیه می‌کنم که با توجه به غیرت دینی و لباس روحانیت که به تن دارید جلوی این فعالیت‌ها را بگیرید و در مقابل آنها عکس‌العمل نشان دهید. از رئیس‌جمهوری می‌خواهم به آنها تذکر بدهد؛ چراکه این فعالیت‌ها نتیجه‌ای جز کاهش محبوبیت دولت نخواهد داشت. از سوی دیگر روز گذشته نمایندگان مردم قم در مجلس نیز در بیانیه‌ای برگزاری کنسرت در شهر قم را محکوم کردند.

توضیح وزیر ارشاد

به‌دنبال این انتقادات روز گذشته علی جنتی وزیر ارشاد در توضیحاتی گفت: آنچه در قم اجرا شده اصلا کنسرت نبوده، بلکه یک برنامه همخوانی بوده است و حتی خانم‌های مجری نیز کاملا با حجاب اسلامی در این مراسم حضور داشته‌اند. به گزارش «ایرنا» جنتی تاکید کرد: برخی از تماشاگران در این مراسم حدود و ثغور لازم را رعایت نکرده بودند و برخی نیز به عمد از آنها عکس‌های فراوانی گرفته و در اختیار شماری از مراجع تقلید و جامعه مدرسین قرار دادند. در همین ارتباط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز عذرخواهی کرده است.