دنیای اقتصاد: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از مسکوت گذاشتن تقاضای استیضاح علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: قرار است کمیته حکمیت یا میانجیگری برای بررسی مشکلات آموزش و پرورش تشکیل شود. به گزارش «ایرنا» محمدعلی وکیلی درمورد جلسه شنبه شب استیضاح‌کنندگان با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان استیضاح‌کننده مشکلات موجود در این وزارتخانه را مطرح کردند و فانی به این موارد پاسخ داد.

اکبر رنجبرزاده یکی دیگر از اعضای هیات رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به جلسه‌ مشترک شنبه شب وزیر و ۲۰ نفر از نمایندگان گفت: مقرر شد که با وساطت هیات‌رئیسه فرصتی داده شود تا مسائل مطرح در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گیرد که بر این اساس اعلام وصول به تعویق انداخته شد. او با تاکید بر اینکه امیدواریم اقداماتی در مسیر تعامل دولت و مجلس انجام شود، گفت: کمیته چهارنفره‌ای متشکل از رنجبرزاده از اعضای هیات‌رئیسه مجلس، یک نفر از استیضاح‌کنندگان و دو نفر از طرف وزارت آموزش و پرورش با تایید وزیر در جلساتی که هر روز برگزار می‌شود به بررسی مسائل در سطوح مختلف می‌پردازند تا به نتایج منطقی و قابل قبولی برسیم.

برخورد با تغییرات

همزمان فاطمه سعیدی، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به جلسه روز گذشته این فراکسیون با محمد باقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری گفت: فراکسیون امید تصمیم گرفت از استیضاح حمایت نکند و حتی امضا‌کنندگان استیضاح که وابستگی به فراکسیون امید داشتند امضای خود را پس گرفتند تا در این شرایط وزیری از دولت استیضاح نشود. سعیدی همچنین گفت: مساله پرداخت حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش نیز مورد بحث قرار گرفت. اصلاح حکم حقوق بازنشستگان طبق ماده ١٢٥ قانون مدیریت خدمات کشوری مساله‌ای است که باید در سازمان مدیریت حل و فصل شود تا وضعیت پرداخت حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش هم اصلاح شود. در این خصوص نیز نوبخت قول داد این موضوع را در سازمان مدیریت توسط کارشناسان این سازمان بررسی و برای حل آن اقدام کند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه چهارشنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است. پس از آن بنا شد استیضاح‌کنندگان روز گذشته بررسی لازم را در این خصوص انجام دهند که بر این اساس با تشکیل کمیته حکمیت برای بررسی مشکلات آموزش و پرورش، استیضاح فانی فعلا مسکوت گذاشته شد.