روزنامه «دنیای اقتصاد» در راستای ارتقای فعالیت‌‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یک دوره آموزشی با عنوان «فرآیند تامین مالی از طریق صندوق توسعه ملی» را در تاریخ سه‌شنبه، ششم مهرماه و به مدت ۵ ساعت برگزار می‌کند.

در شرایطی که تقریبا همه تسهیلات بانک‌ها به صورت کوتاه‌مدت و به‌عنوان سرمایه در گردش اختصاص می‌یابد و با توجه به نبود زیرساخت‌ها و نهادهای لازم بین‌المللی استفاده از منابع خارجی تقریبا امکان‌پذیر نیست، صندوق توسعه ملی بهترین راه امکان‌پذیر و نسبتا ارزان قیمت تامین مالی بلندمدت پروژه‌ها است؛ اما گرفتن تسهیلات از صندوق توسعه ملی پیش شرط‌های اولیه‌ای دارد که سرمایه‌گذاران از آغاز برنامه‌ریزی باید در نظر بگیرند. به جرأت می‌توان گفت فقط با توجه به دستورالعمل‌های صندوق توسعه ملی و برنامه‌ریزی درست می‌توان از این منابع استفاده کرد. تعریف و انتخاب موضوع پروژه سرمایه‌گذاری براساس اولویت‌های سرمایه‌گذاری، چارچوب تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی بانک‌پذیر، روند پذیرش طرح در سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی از جمله مواردی هستند که باید به‌طور جدی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرند؛ چراکه پروژه‌های نیمه‌تمام متعددی در کشور براساس دستورالعمل‌های موجود صندوق مشمول تسهیلات نمی‌شوند. به این منظور به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود در مرحله برنامه‌ریزی یک پروژه بخش تامین مالی را جدی گرفته و اطلاعات خود را در این خصوص تکمیل کنند.

از این رو واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با هدف آشنایی علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران اقدام به برگزاری دوره آموزشی تحت عنوان «آشنایی با فرآیند تامین مالی صندوق توسعه ملی» در روز سه‌شنبه تاریخ ۶مهرماه برگزار می‌کند و سعی دارد با تبیین این فرآیند در راستای ارتقای حرکت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گام بردارد. علاقه‌مندان و متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.