دنیای اقتصاد: بیست و دومین مجمع سراسری فرماندهان و مسوولان سپاه روز گذشته در تهران و با حضور آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه و سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح آغاز شد.

عربستان دشمن ایران است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در این همایش، دشمن‌شناسی را یکی از اقدامات ضروری، برای رسیدن به جهاد کبیر خواند و گفت: نخستین کار، دشمن‌شناسی است و در این راه نباید تردید داشته باشیم و اختلاف‌نظر به خود راه دهیم. دشمن ما استکبار جهانی به رهبری آمریکا، انگلیس خبیث و اذناب آنها به رهبری عربستان است. براساس گزارش خبرگزاری تسنیم از اظهارات رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مجمع سراسری فرماندهان و مسوولان سپاه، سرلشکر محمدحسین باقری افزود: دشمن ممکن است در میز مذاکره دست دوستی به سوی ما دراز کند اما دشمنی دشمنان ادامه پیدا خواهد کرد. در این راه و برای مقابله با دشمنان اشراف اطلاعاتی، پیگیری اقدامات و سیاست‌های دشمنان ضروری است. به گفته سرلشکر باقری، دشمن ممکن است افرادی را در قالب دوست برای نفوذ اعزام کند.

سپاه دچار سکون و سکوت نمی‌شود

رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین در ادامه این اظهارات با تاکید بر اینکه سپاه دچار سکون و سکوت نخواهد شد و این آسیب نباید به این سازمان وارد شود، گفت: دشمن تلاش دارد مسوولان با کنار گذاشتن انقلابی‌گری و برای پیوستن به جرگه تعاملات جهانی، پدیده نفوذ را کامل کند. او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انقلابی‌بودن، انقلابی فکرکردن و انقلابی‌زیستن گفت: جهاد کبیر امری الهی است و به معنای استحکام قدرت نظام اسلامی و انقلابی ماندن است. سرلشکر باقری با اشاره به اقتدار نظام اسلامی که در پی پیروزی‌های گسترده به‌خصوص در عراق و سوریه شکل گرفته است، تاکید کرد: این اقتدار مانع دشمن در تهاجم مستقیم و کلاسیک به ایران اسلامی شده است و دشمنان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که مقابله مستقیم با انقلاب اسلامی بسیار پر هزینه‌تر از منافع آن است و این بازدارندگی به برکت نظام اسلامی است.

او گفت: دشمن اکنون در قالب جنگ نرم و عملیات تاثیر محدود تلاش دارد بدون خونریزی ایران اسلامی را شکست دهد همانند اقدامی که آمریکا در عراق صورت داد و ارتش عراق در دوران صدام را پیش از لشکرکشی به عراق به زانو درآورد. رئیس ستادکل نیروهای مسلح به تلاش‌های دشمن در شکل دادن سوالاتی در ذهن مردم به‌خصوص جوانان اشاره کرد و افزود: دشمن می‌کوشد در ذهن مردم با سوالاتی نظیر آیا دوران انقلاب اسلامی تمام نشده است یا آیا زمان مقابله با استکبار تمام نشده است؟ به‌نوعی این جنگ نرم را عملیاتی کند. رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین گفت: در معاملات بین‌المللی باید توجه بسیار شود تا استقلال ما زیر سوال نرود و در این زمینه در مساله FATF این سوال مطرح است که پذیرش این معاهده استقلال ما را در برمی‌گیرد یا خیر؟ سرلشکر باقری گفت: سپاه به دشمن اعتماد نمی‌کند و تجربه برجام نشان داد که حتی در یک مورد خاص هم که با دشمن مذاکره کردیم، آمریکایی‌ها حقوق ما را محترم ندانستند و نشان دادند که قابل‌اعتماد نیستند. وی تاکید کرد: سپاه مذاکره با دشمن را نمی‌پذیرد؛ تلقی دشمن به‌خصوص آمریکا از مذاکره کوتاه‌آمدن طرف مقابل و تحمیل خواسته‌های آنهاست. این نوع مذاکره قابل تامل نیست و سپاه آن را نمی‌پذیرد، سپاه هوشیار است و فریب نمی‌خورد. رئیس ستادکل نیروهای مسلح، پنجمین اقدام برای رسیدن به جهادکبیر را تلاش سپاه برای ارتقای داخلی دانست و افزود: در چارچوب افزایش توان موشکی و توان بسیج اقدامات بزرگی در سال‌های اخیر صورت گرفته، اما هنوز نیازمند حرکت جدی در این زمینه هستیم.

هشدار به شورای نگهبان

ازسوی دیگر آیت‌الله صادق‌آملی لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه نیز که از دیگر سخنرانان این همایش بود یکی از آثار و برکات نگاه توحیدی را «اقتدار» توصیف و با بیان اینکه ما در مواجهه با جبهه استکبار باید منطق قرآنی را شناخته و عامل به آن باشیم زیرا سبب اقتدار و غلبه موحدین بر طاغوت است، گفت: سپاه، پاسدار ارزش‌های انقلاب است. به گزارش «ایرنا» او همچنین گفت: با وجود آنکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به کرات موضوع اقتصاد مقاومتی و تکیه به درون را مورد تاکید قرار می‌دهند اما متاسفانه برخی کلید مشکلات کشور را در دستان طاغوت‌ها دیده و به آنها دل خوش کرده‌اند.

همچنین بر اساس خبرگزاری فارس از این همایش، رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد که شورای نگهبان باید خیلی حواسش جمع باشد که اصول قانون اساسی پیاده شود تا برخی برای رسیدن به قدرت به ملت دروغ نگویند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه مشکل، رجوع نکردن به قرآن است، گفت: ما در این کشور کسانی را داریم که علنا حکومت دینی را نفی می‌کنند، اما در انتخابات نیز ثبت‌نام می‌کنند، اینها قانون اساسی را قبول ندارند زیرا در قانون اساسی بر اصول توحید، عدل و امامت تاکید شده است. رئیس قوه‌قضائیه در ادامه با توجه به شرایط فرهنگی کشور گفت: اگر مسوولان فرهنگی کشور به منطق قرآن توجه داشتند این‌طور درها به روی فرهنگ بیگانه باز نمی‌شد. او افزود: در کشور ما کتاب‌هایی چاپ می‌شود که در آن به صراحت آمده که اگر به پیش از اسلام برگردیم وضع ما بهتر است، آیا این با منطق قرآنی سازگار است؟ آیا این کتاب‌ها با نظارت وزارت ارشاد چاپ می‌شود؟ آملی لاریجانی گفت: یکی از آثار نگاه توحیدی عبارت است از اقتدار، قدرت، تزاید قدرت که در قرآن چندبار بر آن تاکید شده است. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: مسوولان، دستگاه‌ها و همچنین سپاه پاسداران در قبال ارزش‌های انقلاب مسوولند و نخستین ارزش که همان نگاه توحیدی است باید حفظ شود. در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس قوه‌قضائیه با ابلاغ بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، به دادستان‌های سراسر کشور دستور داد مراقب باشند افراد معتاد تحت هیچ شرایطی به زندان معرفی نشوند و درخواست‌های آزادی مشروط نیز خارج از نوبت رسیدگی شود.